Mene suoraan päävalikkoon Siirry päävalikkoon Kielivalikkoon

Käytämme evästeitä taataksemme, että sivusto toimii oikein, kerätäksemme tilastotietoja sekä markkinointitarkoituksissa. Tietoa käyttämistämme evästeistä ja selaimesi evästeasetuksista voit lukea kohdasta Tietoa evästeistä. Lisätietoja sivustossa evästeistä

Näin vauhditat joulumyyntiä verkossa

Vinkit joulumyyntiin

Huolehdi verkkokaupan jouluisesta ulkoasusta. Se on aivan yhtä tärkeää kuin perinteisissä myymälöissä. Älä myöskään unohda ilmoittaa toimitus- ja palautustapoja sekä viimeistä tilauspäivää, jolloin tuotteet ehtivät vielä perille jouluksi. Lisäksi Cyber Monday -ilmiö lisää suosiotaan myös Suomessa, joten verkkokauppasi on hyvä olla siihenkin valmistautunut.

Muista Cyber Monday

Pidä mielessä, että Cyber Monday tuo mukanaan odotuksia. Asiakkaat odottavat erityisiä kampanjoita ja muita etuja. Ne on nostettava esiin selkeästi ja myyvästi hyvissä ajoin ennen kampanjan alkua. Jos asiakkaat tietävät, että verkkokauppasi panostaa Cyber Mondayhin, on todennäköistä, että joulukuun logistiikkatarpeet jakautuvat tasaisemmin.

Tee yhteistyötä myynti- ja markkinointiosaston kanssa

Tee tiivistä yhteistyötä markkinointi- ja myyntiosaston kanssa, niin tiedät, mitä kampanjoita on tulossa, ja voit logistiikkakoordinaattorina varmistaa, että kyseisiä tuotteita on riittävästi varastossa.

Pidä yhteyttä logistiikkakumppaniin

Tee tiivistä yhteistyötä myös verkkokauppasi logistiikkakumppanin kanssa ja ilmoita sille joulukaupan suunnitelmista ja ennusteista. Se on erityisen tärkeää näin joulun alla, sillä kuljetusautoja ja kuljettajia voi olla vaikea saada kiireisimpään aikaan.

Varmista varastokapasiteetti

Hanki varastoon ylimääräistä työvoimaa sekä reilusti pakkausmateriaaleja. Näin kaikki tilaukset ehditään pakata, eivätkä materiaalit lopu kesken. Lisäksi voit pohtia, tarvitseeko verkkokauppasi ylimääräistä varastotilaa joulukauppaa varten ja miten se mahdollisesti järjestetään.

Varaudu kaikkiin tilanteisiin

Huolehdi, että verkkokauppasi toimii kuin hyvin öljytty kone ja että olet valmistautunut myös odottamattomiin tilanteisiin, kuten lumimyrskyyn joulukiireiden aikana. Miten ratkaiset ongelman? Onko asiakaspalvelussa riittävästi henkilöstöä ja tiedotetaanko asiasta selkeästi sivustolla, jotta huolestuneet asiakkaat ja tavarantoimittajat rauhoittuvat?

Älä unohda palautuksia

Viimeisimpänä muttei vähäisimpänä muista myös tuotepalautukset. Joulun jälkeen palautusten määrä on yleensä suurimmillaan, mikä vaatii tietysti logistisia valmisteluja sekä palautustapojen selkeää ilmoittamista sivustolla. Maksuttomat toimitukset ja palautukset ovat suositeltavia, sillä ne toimivat houkuttelevana kilpailuetuna. Niistäkin tulee tietysti ilmoittaa selkeästi sivustolla!