Mene suoraan päävalikkoon Siirry päävalikkoon Kielivalikkoon

Käytämme evästeitä taataksemme, että sivusto toimii oikein, kerätäksemme tilastotietoja sekä markkinointitarkoituksissa. Tietoa käyttämistämme evästeistä ja selaimesi evästeasetuksista voit lukea kohdasta Tietoa evästeistä. Lisätietoja sivustossa evästeistä

Yksityisasiakkaat

Voit seurata lähetyksen kulkua verkossa. Lähetyksen seurantatunnus on 14-numeroinen numerosarja, jossa on mahdollisesti mukana tarkistusnumero tai -kirjain. Seurantatunnuksen saat lähettäjältä.

Valitse lähetyksen seuranta -työkalu sen mukaan, onko lähetyksesi tulossa kotimaasta vai ulkomailta.

Kotimaasta

Ulkomailta

Lähetyksen seurantatunnus kannattaa aina varmistaa lähettäjältä, sillä seuranta toimii ainoastaan seurantatunnuksella tai asiakkaan omalla viitteellä.

Toimitamme lähetyksiä pääsääntöisesti maanantaista perjantaihin klo 8.00–16.00. Toimitamme lähetyksiä myös iltaisin klo 16.30-21.00 seuraavilla alueilla: Helsinki (pl. Suomenlinna 00190 ja entinen Sipoon alue 00890 Helsinki), Espoo, Vantaa, Kauniainen sekä Keravalla ja Tuusulassa (postinumerot 04200-04360).

Valitettavasti emme voi sopia tarkkoja jakeluaikoja, mutta voimme toimittaa lähetyksen toiseen osoitteeseen, jossa olet paremmin tavoitettavissa. Lähetyksen voi myös noutaa terminaalistamme tai voimme tehdä toimituksen valtakirjaa vastaan.

Lähetystä yritetään toimittaa automaattisesti kerran. Mikäli et ole paikalla, kuljettaja jättää ilmoituksen lähetyksestä ja voit sopia toisesta toimituskerrasta kortissa olevien ohjeiden mukaisesti.

Säilytämme lähetyksiä terminaalissa 7 vuorokautta. Tuona aikana sinulla on mahdollisuus sopia lähetyksen uudelleentoimituksesta tai noutaa lähetys itse terminaalistamme. Toimitusvaihtoehtoja ovat:

  • Uusi toimituspäivä
  • Uusi toimitusosoite
  • Toimitus valtakirjalla
  • Nouto terminaalistamme.

Sovi uusi toimitustapa

Lähetys voidaan jakaa ilman vastaanottajan kuittausta valtakirjaa vastaan. Valtakirjana hyväksymme sivuillamme olevan valtakirjan tai kuljettajan jättämän toimitusilmoituksen kääntöpuolelta löytyvän valtakirjan tai vapaamuotoisen valtakirjan, joka sisältää seuraavat tiedot:

  • lähetyksen seurantanumeron
  • vastaanottajan/valtuuttajan tiedot (nimi ja osoite)
  • allekirjoituksen.

Hyväksymme vain allekirjoitetut valtakirjat. Yksityisvastaanottajilta hyväksymme vain kertaluontoiset valtakirjat. Täytetyn valtakirjan voit jättää kuljettajalle helposti löydettävään paikkaan, esimerkiksi oveen.

Voit vaihtaa toimitusosoitetta, jos lähetystä on yritetty toimittaa kerran. Voit tehdä osoitteenmuutoksen, mikäli olet vastaanottanut "Ilmoitus lähetyksestä" -kortin.

Sovi uusi toimitustapa

Lähetyksen voi noutaa terminaalista sopimalla siitä etukäteen asiakaspalvelussamme.

PostNordin noutopisteestä voi noutaa ainoastaan PostNord MyPack Collect -lähetykset. DPD-lähetykset voi noutaa terminaalistamme sopimalla siitä etukäteen asiakaspalvelumme kanssa.

Samassa osoitteessa tai yrityksessä oleva henkilö voi kuitata lähetyksen puolestasi vastaanotetuksi.

Lähetys voidaan toimittaa toiselle paikkakunnalle, jos uusi osoite on saman jakeluterminaalin alueella ja toimituskertoja on jäljellä.

Sovi uusi toimitustapa

Toimitusaika riippuu siitä, mistä maasta lähetys on tulossa. Esimerkiksi Keski-Euroopasta lähetykset tulevat Suomeen keskimäärin 3–5 vuorokaudessa ja ovat jakelussa 1-2 vuorokauden kuluessa siitä, kun ovat saapuneet jakelevaan terminaaliin. Voit laskea toimitusajan toimitusaikalaskurilla.

Voit tarkastaa lähetyksesi tietoja verkossa seurantatunnuksellasi.
Arvioidun toimitusaikataulun voit tarkistaa toimitusaikalaskurista.
Huomioithan, että DPD Classic -palvelussa ei ole toimitusaikatakuuta.

Mikäli asut kerrostalossa, jossa alaovi on lukossa, emme valitettavasti voi toimittaa lähetystä emmekä pysty jättämään ilmoitusta käynnistämme. Tällöin pyrimme selvittämään yhteystietosi, soittamaan ja sopimaan uudesta toimituskerrasta.

DPD-palveluun kuuluu yksi automaattinen toimituskerta. Mikäli et ole tuolloin paikalla, kuljettaja jättää ilmoituksen, jonka avulla voit tehdä uudelleentoimituspyynnön. DPD-palvelu ei sisällä automaattista ennakkoilmoitusta.

Näkyvästä vauriosta varauma tulee tehdä tavaraa vastaanotettaessa kuljetusasiakirjaan. Piilovaurio (pakkaus ehjä, tuote vaurioitunut) tulee ilmoittaa kirjallisesti rahdinkuljettajalle seitsemän arkipäivän kuluessa tavaran vastaanottamisesta. Jos haluat reklamoida lähetyksestä, ole yhteydessä lähettäjän asiakaspalveluun. Korvausvaade on esitettävä aina rahdin maksajayritykselle.

Sinun tulee ottaa yhteyttä siihen yritykseen, josta tilasit tuotteen ja ilmoittaa palautuksesta. Kyseinen yritys antaa lisätiedot käyttämästään palautustavasta.

Ota yhteyttä tavaran lähettäjän asiakaspalveluun.

Ota yhteyttä tavaran lähettäjän asiakaspalveluun.

PostNord tarjoaa kuljetuspalveluita vain yrityksille. Sinulla tulisi siis olla voimassaoleva Y-tunnus.

Meillä ei ole yhteistyötä Postin kanssa, eli lähetystä ei voi noutaa postista.