Mene suoraan päävalikkoon Siirry päävalikkoon Kielivalikkoon

Käytämme evästeitä taataksemme, että sivusto toimii oikein, kerätäksemme tilastotietoja sekä markkinointitarkoituksissa. Tietoa käyttämistämme evästeistä ja selaimesi evästeasetuksista voit lukea kohdasta Tietoa evästeistä. Lisätietoja sivustossa evästeistä

Lavat - usein kysyttyjä kysymyksiä

PostNord Pallet -lavoja voit lähettää useimpiin Euroopan maihin: Suomeen, Ruotsiin, Tanskaan, Norjaan, Alankomaihin, Belgiaan, Bulgariaan, Espanjaan, Irlantiin, Iso-Britanniaan, Italiaan, Itävaltaan, Luxemburgiin, Portugaliin, Ranskaan, Romaniaan, Saksaan, Slovakiaan, Sloveniaan, Sveitsiin, Tsekin tasavaltaan ja Unkariin.

Lavatyyppejä on neljä:

  • EUR-lava (120 x 80 cm)
  • Teholava (60 x 80 cm)
  • Neljänneslava (60 x 40 cm)
  • Erikoislava (max. 120 x 120 cm)

Lavatyyppikohtaiset koko- ja painorajoitukset löydät PostNord Pallet -erityisehdoista. Lue lisää erityisehdoista.

EU:n jäsenmaihin lähetettävissä lavoissa tarvitaan vain PostNord Pallet -osoitekortti. EU:n ulkopuolisiin maihin lähettäessäsi tarvitset myös kauppalaskun tai proforman tullausta varten, ja kopio siitä sinun tulee lähettää osoitteeseen: tullaus.fi@postnord.com. Lue lisää
tullauksesta.

Lähetysasiakirjan lisäksi tarvitsemme lähetyksistä myös EDI-ennakkotiedon. Tämän vuoksi suosittelemme helppokäyttöistä Pacsoft Online -kuljetustenhallintajärjestelmää, joka tukee tuotteitamme. Lue lisää kuljetustenhallintajärjestelmästä.

Tavarat pitää lastata ja varmistaa kuljetusta varten vähintään 15 cm korkeille lavoille, joita voi käsitellä koneellisesti esimerkiksi lavansiirtovaunulla tai trukilla. Lavan tulee olla lähetystä isompi, eli tavarat eivät saa mennä lavan reunojen yli. Lähetys tulee sitoa lavaan kelmutuksella tai pannoilla niin, että se ei pääse liikkumaan tai irtoamaan lavasta kuljetuksen aikana.

PostNord Pallet -palveluun ei sisälly lavanvaihtoa.

Voit lähettää vain rajoitettuja määriä (LQ = limited quantity). Muut lähetettävää tavaraa koskevat rajoitukset käyvät ilmi PostNord Pallet -erityisehdoista. Lue lisää erityisehdoista.

Lähettäminen yksityishenkilöille on mahdollista. Tällöin vastaanottajalle soitetaan tavaran saavuttua jakeluterminaaliin ja sovitaan purkuajasta.

Lavat jaetaan vastaanottaville yrityksille arkipäivinä normaalin työajan puitteissa noin klo 7–16. Voit halutessasi tilata PostNord Pallet -lähetyksellesi ennakkoilmoituksen puhelimitse. Tällöin vastaanottajalle soitetaan ja ilmoitetaan jakeluajankohta. Voit valita myös toimituksen ilman kuittausta. Tällöin lähetys jätetään annettuun osoitteeseen, vaikkei vastaanottaja ole paikalla kuittaamassa sitä saapuneeksi. Jakeluskannaus toimii näissä tapauksissa todisteena toimituksesta.

Yritysasiakkaalle jätetään ilmoituskortti ensimmäisen toimitusyrityksen yhteydessä. Tällöin tavarat ovat noudettavissa terminaalista. Yksityishenkilölle soitetaan lavojen saavuttua jakeluterminaaliin. Jos vastaanottajaa ei tavoiteta, lähetys palautetaan lähettäjälle 14 vuorokauden kuluttua. Lähettäjä maksaa tässä tapauksessa paluurahdin.

Voit seurata lähetystä verkossa PostNord Pallet -seurantanumerolla.