Mene suoraan päävalikkoon Siirry päävalikkoon Kielivalikkoon

Käytämme evästeitä taataksemme, että sivusto toimii oikein, kerätäksemme tilastotietoja sekä markkinointitarkoituksissa. Tietoa käyttämistämme evästeistä ja selaimesi evästeasetuksista voit lukea kohdasta Tietoa evästeistä. Lisätietoja sivustossa evästeistä

PostNord MyPack Collect - usein kysytyt kysymykset

Yritysasiakkaat

PostNord MyPack Collect-lähetyksiä voi lähettää Suomeen, Ruotsiin, Tanskaan ja Norjaan.

Suomeen, Ruotsiin ja Tanskaan tarvitaan vain pakettikortti. Norjaan lähtevät lähetykset pitää myös tullata. Lue lisää tullauksesta.

Lähetysasiakirjan lisäksi tarvitsemme lähetyksistä myös EDI-ennakkotiedon. Tämän vuoksi suosittelemme helppokäyttöisiä kuljetustenhallintajärjestelmiä, jotka tukevat tuotteitamme. Lue lisää kuljetuksenhallintajärjestelmistä.

Lähetyksen paino voi olla 0,150 kg – 20 kg. Tarkemmat kokorajoitukset käyvät ilmi MyPack-erityisehdoista. Lue lisää erityisehdoista.

Lähetykset säilytetään noutopisteissä huoneenlämmössä, joten et voi lähettää mitään helposti pilaantuvaa tai lämpötilasäädeltyä kuljetusta vaativaa tavaraa. Yksityiskohtaiset tiedot rajoituksista löydät MyPack-erityisehdoista. Lue lisää erityisehdoista.

Ulkoinen pakkaus:
Pakkaamiseen tulisi käyttää uusia, laadukkaita pakkausmateriaaleja, jotka ovat tarpeeksi vahvoja, eivätkä rikkoudu, vaikka pahvilaatikot pinottaisiin päällekkäin. Varmista, että laatikko on tarpeeksi kookas, jotta siihen voidaan laittaa pehmustemateriaaleja. Kaikki vanhat pakettikortit, epäolennaiset tarrat ja muut lähetystiedot on poistettava.

Pehmuste:
Pakkaukseen on lisättävä täytettä estämään pakkauksen sisällön liikkumista kuljetuksen aikana. Helposti rikkoutuvat ja vioittuvat rahtitavarat on pakattava yksittäispakkauksiin. Pakkauksen sisältö on suojattava joka puolelta täytteellä.

Sulkeminen:
Pakkaukset on suljettava tiiviisti repeämättömällä teipillä, joka sopii kuljetuspakkauksiin. Narua, nyöriä tai paperikäärettä ei saa käyttää. Pahvilaatikon yläpintaan on kiinnitettävä lähetysasiakirjat ja tarpeelliset kortit. "Yläpinnalla" tarkoitetaan laatikon suurinta tasopintaa. Lähetysasiakirjoja ei saa kiinnittää saumakohtiin tai teipin päälle. Varmuuden vuoksi lähettäjän osoitetiedot laitetaan myös lähetyksen sisälle.

Asiakkaan tulee itse noutaa lähetyksensä PostNord -noutopisteestä.

Voit etsiä lähimmän noutopisteen verkossa. Käyttäessäsi Pacsoft Online -järjestelmää voit valita asiakkaan toivoman noutopisteen tai käyttää järjestelmän tarjoamaa oletusnoutopistettä. Mikäli haluat tarjota asiakkaallesi valintamahdollisuuden nettisivuillasi, voimme sopia viikoittain päivitettävän noutopistetietokannan toimittamisesta. Ota yhteyttä.

Mikäli lähetyksesi on jo matkalla, et voi enää vaihtaa noutopistettä.

Me noudamme lähetyksenne teiltä, ja toimitamme ne noutopisteisiin terminaaliverkostomme kautta.

Vastaanottajalle lähetetään saapumisilmoitus tekstiviestillä, sähköpostilla tai kirjeenä kun lähetys on saapunut noutopisteeseen.

Vastaanottajan tulee todistaa henkilöllisyytensä noutaessaan lähetystä. Vastaanottaja voi myös halutessaan valtuuttaa jonkun muun noutamaan lähetyksen. Noutajalla tulee olla vastaanottajan allekirjoittama valtakirja mukanaan ja hänen on todistettava henkilöllisyytensä noudon yhteydessä.

Kyllä, voit valita jälkivaatimus-lisäpalvelun. Vastaanottaja voi tällöin suorittaa maksun joko käteisellä tai pankkikortilla lähetystä noutaessaan.

Lähetystä säilytetään noutopisteessä 14 vuorokautta. Tämän jälkeen se palautuu lähettäjälle. Palautumisesta veloitetaan lähettäjältä erillinen maksu.

Kyllä, asiakaspalautuksia varten meillä on PostNord Return Drop off -palvelu. Myös tämän pakettikortin voit tulostaa esimerkiksi Pacsoft Onlinessa ja joko liittää jo lähtevään lähetykseen tai toimittaa vastaanottajalle esimerkiksi sähköpostitse.

Kyllä voi, mikäli asiakkaalla on PostNord MyPack Collect-palautusosoitekortti.