Mene suoraan päävalikkoon Siirry päävalikkoon Kielivalikkoon

Käytämme evästeitä taataksemme, että sivusto toimii oikein, kerätäksemme tilastotietoja sekä markkinointitarkoituksissa. Tietoa käyttämistämme evästeistä ja selaimesi evästeasetuksista voit lukea kohdasta Tietoa evästeistä. Lisätietoja sivustossa evästeistä

Suoramarkkinoinnilla nostetta myynnille ja mielikuville

PostNord case vannetukku

Suoramarkkinointi toimii, kunhan tavoitteet ovat kirkkaana mielessä. Vannetukku tavoittelee uusia asiakaskuntia ulkomailta tarkkaan mietittyjen kohderyhmien kautta.

"Suoramainonnalle on kysyntää ja kiinnostusta, mutta sen tekeminen vaatii myös osaamista ja tietotaitoa", kertoo PostNordin sales executive Mari Matikka.

Matikan mukaan etenkin Pohjoismaissa kuluttajat pitävät suoramainonnasta. Edelläkävijä pohjoismaisessa suoramarkkinoinnissa on ollut Ruotsi, jonka nykyiset verkkokauppajätit H&M ja Ellos käynnistivät menestystarinansa suoramarkkinoinnin vauhdittamalla postimyynnillä.

Matikka kertoo, että eritoten Ruotsissa suoramainonta koetaan miellyttäväksi. Ruotsalaisista suoramainontaa vastaanottaneista kuluttajista 82 prosenttia on ostanut mainoksessa näkemänsä tuotteen myymälästä ja 54 prosenttia verkosta.

PostNord auttaa asiakkaitaan tekemään suoramainontaa Pohjoismaissa ja Baltiassa. Matikka muistuttaa, että suoramainontaa ei kannata tehdä suoramainonnan itsensä vuoksi, vaan taustalla täytyy olla selkeät tavoitteet ja kohderyhmät. Kohderyhmiä voidaan hakea erilaisista rekistereistä ja yhdistellä niitä asiakkaan omiin listoihin.

"Esimerkiksi Vannetukun kanssa valitsimme tietyt kriteerit, joiden perusteella haettiin juuri yrityksen oma ostopotentiaali."

Vannetukun toimitusjohtaja Jukka Heiskasen mukaan suomalaisyrityksellä on ollut hyviä kokemuksia suoramarkkinoinnin tekemisestä. Vanteita, renkaita ja erilaisia autonosia myyvä verkkokauppa on laajentanut toimintaansa aktiivisesti etenkin Ruotsiin ja Baltiaan. Seuraavaksi tavoitellaan uusia asiakkaita Norjasta.

Kilpailluilla markkinoilla kannattaa kohdentaa markkinointinsa juuri oikeille yleisöille. Kuluttajat odottavat saavansa juuri heitä kiinnostavia viestejä.

"Ruotsissa tavoittelemme etenkin tukkuasiakkaita, mutta myös erityisryhmiä loppukäyttäjissä. Esimerkkinä erityisryhmistä ovat esimerkiksi mopoautojen tai vanhojen amerikanrautojen omistajat", Heiskanen kertoo.

Vannetukku on tehnyt PostNordin kanssa perinteistä paperista suoramarkkinointia. Ruotsissa yrityksen kasvu onkin ollut vauhdikasta.

"Suoralla voidaan vaikuttaa sekä myyntiin että mielikuviin. Siksi kannattaa puhutella kaikkia aisteja ja herättää aidosti mielenkiinto", Matikka muistuttaa.

Lue lisää suoramarkkinoinnista

Kysy lisätietoja suoramarkkinoinnista

PostNordilla on ratkaisut kaikkiin logistiikkatarpeisiisi.

Ota yhteyttä