Mene suoraan päävalikkoon Siirry päävalikkoon Kielivalikkoon

Käytämme evästeitä taataksemme, että sivusto toimii oikein, kerätäksemme tilastotietoja sekä markkinointitarkoituksissa. Tietoa käyttämistämme evästeistä ja selaimesi evästeasetuksista voit lukea kohdasta Tietoa evästeistä. Lisätietoja sivustossa evästeistä

Logistiikkaa maailman huipulta

Henkilö kävelee käytävää pitkin. Tarkasteltaessa laitokseen.

Würthin liikeideassa on kyse paljon muustakin kuin tuotteiden myynnistä. Toimiva logistiikka ja palvelu helpottavat asiakkaiden arkea. Se on tehnyt yrityksestä maailman johtavan teollisuustarvikkeiden toimittajan.

Saksalainen Würth on maailman suurin ajoneuvokorjaamojen, rakennusliikkeiden ja -urakoitsijoiden ja teollisuuden käyttömateriaalien toimittaja. Yritys toimii nykyisin 83 maassa ja sillä on 65 000 työntekijää. Sen valikoimiin kuuluu peräti 200 000 tuotetta: kaikkea ruuveista ja työkaluista kemiallis-teknisiin tuotteisiin ja työasuihin.

- Tavoitteenamme on helpottaa asiakkaiden arkea ja auttaa heitä säästämään sekä rahaa että aikaa, Norjan Würthin logistiikkajohtaja Stein Inge Viset kertoo.

PostNord huolehtii Würthin toimitukset Norjan, Ruotsin ja Tanskan keskusvarastoilta asiakkaille ja edelleen kunkin maan omiin myymälöihin.

Tällä hetkellä Würthin toimitustarkkuus on Pohjoismaissa 98 prosenttia.

Viset kertoo, että Pohjoismaissa logistiikka toimii jotakuinkin samalla tavalla. Jokaisessa maassa on keskusvarasto, joihin tulee tavaraa Saksassa, Sveitsissä ja Slovakiassa sijaitsevista kolmesta päävarastosta. Keskusvarasto toimittaa sen jälkeen tavarat eteenpäin asiakkaille ja kunkin maan Würth-myymälöihin.

Tällä hetkellä Würthin toimitustarkkuus on Pohjoismaissa 98 prosenttia. InNight-toimitusten ansiosta keskusvarastolta tilaavat asiakkaat saavat tilaamansa tavarat heti seuraavana päivänä. Tavara toimitetaan joko suoraan asiakkaan omalle varastolle, työpaikalle tai lähimpään Würth-myymälään, josta se on noudettavissa.

-Lähdemme siitä ajatuksesta, että olemme aina lähellä asiakasta, ja sen vuoksi meillä on kaikissa maissa paljon myymälöitä laajalla alueella, selittää Stein Inge Viset.

Tiettyjä tuotteita on oltava käsillä koko ajan. Tärkeä osa Würthin tarjontaa onkin ORSY-konsepti, joka tarkoittaa sitä, että "järjestelmä on hyvässä järjestyksessä". Ajatuksena on se, että asiakkaalla on hyllyjärjestelmä, jota Würth täyttää säännöllisesti. Samalla se huolehtii tuotteiden merkinnöistä, inventoinnista ja ostotilastoista. Näin asiakkaan ei tarvitse etsiä käyttötuotteita eikä lähettää ketään ostamaan niitä.

Stein Inge Visetin mukaan haastavinta on luoda joustava logistiikka, joka palvelee suurien asiakkaiden vaihtuvia tarpeita.

-Nyt ollaan siirtymässä lyhyempiin läpimenoaikoihin ja nopeampiin toimituksiin. Entistä useammin asiakas haluaa johonkin tiettyyn projektiin tarvittavat tavarat tiettyyn paikkaan tiettynä ennalta sovittuna ajankohtana ja yhdessä kontissa toimitettuna. Jotkut haluavat myös, että tavarat on pakattu jollain tietyllä tavalla eikä alkuperäispakkauksissaan, hän kuvailee.

Viime vuonna Würthissa on panostettu logistiikan tehostamiseen ja kustannusten supistamiseen.
- Pyrimme pitkäjännitteisesti vähentämään tavarantoimittajien määrää, koska se nopeuttaa toimituksia varastoille ja keventää hallintoa. Tehostaminen vie aikaa, mutta se on tärkeää siksi, että siten voimme tarjota asiakkaillemme mahdollisimman edullisia ja toimivia logistiikkapalveluita

Würth

Kysy lisätietoja tai tarjous PostNord

Kysy lisätietoja tai tarjous

PostNordilla on ratkaisut kaikkiin logistiikkatarpeisiisi.

Ota yhteyttä