Mene suoraan päävalikkoon Siirry päävalikkoon Kielivalikkoon

Käytämme evästeitä taataksemme, että sivusto toimii oikein, kerätäksemme tilastotietoja sekä markkinointitarkoituksissa. Tietoa käyttämistämme evästeistä ja selaimesi evästeasetuksista voit lukea kohdasta Tietoa evästeistä. Lisätietoja sivustossa evästeistä

Näin Kicks onnistuu monikanavaisuudessa

Katso video siitä, miten Kicks kohtaa asiakkaita eri kanavien kautta

Jenny kertoo

Pohjolan johtava kosmetiikkaketju Kicks haluaa kohdata asiakkaansa kaikkien kanavien kautta. Myymälöiden lisäksi sillä on verkkokauppa sekä iPad- ja mobiilisovellus, jotka yhdessä tekevät ostokokemuksesta mahdollisimman sujuvan.
– Emme ohjaa asiakkaita mihinkään tiettyyn kanavaan. Meille on tärkeintä, ettei kanavia erotella, sanoo Kicksin E-commerce Manager Jenny Vesterlund.

Näin monikanavaisuus toteutuu Kicksissä

Jenny Westerlund puhuminen.

Monikanavaisuus eli omnichannel tarkoittaa saumattoman ostokokemuksen luomista siten, että kuluttajat voivat tehdä ostoksia niin myymälöissä, verkkokaupassa kuin mobiililaitteeltaan. Kicks, jolla on noin 250 myymälää Ruotsissa, Norjassa ja Suomessa, valoi perustan menestyksekkäälle monikanavaisuudelle jo ennen kuin kosmetiikkaketju avasi verkkokauppansa neljä vuotta sitten.

– Kun julkaisimme sivuston, olimme jo miettineet päämääräämme. Meillä oli visio siitä, mitä halusimme tulevaisuudelta. Se on erittäin tärkeää, Jenny Vesterlund kertoo.

Matkapuhelimen tärkeys

Myös matkapuhelin on tärkeä kanava. Kicksin mobiilisovelluksessa on skannaustoiminto. Jos esimerkiksi suihkusaippua loppuu, asiakas voi skannata tyhjän pullon viivakoodin, kirjautua sisään sovellukseen ja ostaa kätevästi uuden tuotteen.
– Sovellukseen on mahdollista tallentaa luottokortin tiedot, joten kortin numeroa ei tarvitse syöttää joka kerta uudelleen. Sen sijaan maksu onnistuu kolmella klikkauksella, ja uusi suihkusaippuapullo on perillä seuraavana päivänä.

PostNordin verkkokaupan asiantuntijan Arne Anderssonin mukaan monikanavaisuus kasvaa, sillä asiakkaat asettavat yhä korkeampia vaatimuksia mukavuudelle ja saatavuudelle.
– Ostokokemus Kicksissä on esimerkki tästä. Se on sujuva, ja asiakkaalla on vapaus valita, haluaako hän noutaa tuotteensa myymälästä tai pakettipisteestä vai haluaako hän sen postilaatikkoon kannettuna, hän sanoo.

Mitä haasteita monikanavaisuuden aloittamiseen liittyy?

– Haasteet liittyvät usein varastointiin: kannattaako järjestää oma varasto verkkokaupan tuotteille vai yhteinen varasto tavallisen keskusvaraston kanssa? Valinta riippuu pitkälti liiketoimintajärjestelmistä ja siitä, miten ne yhdistetään varasto- ja tilausjärjestelmiin sekä myymälöiden kassajärjestelmiin. Kassajärjestelmät ovat tässä erityisen tärkeitä, sillä niillä on merkittävä rooli valinnanvapauden mahdollistamisessa.

Tietoja

Näin Kicksin eri kanavat toimivat yhdessä

Myymälät: Noin 250 myymälää Ruotsissa, Norjassa ja Suomessa.
Verkkokauppa: Ruotsissa ja Norjassa.
Mobiilisovellus: Kicksillä on mobiilisovellus, jolla kuluttajat voivat esimerkiksi skannata pakkauksen viivakoodin ja tilata sitten helposti uuden tuotteen.
iPad: Jokaisessa myymälässä Ruotsissa ja Norjassa on vähintään yksi iPad, josta voi katsoa tuotteen sisältötietoja, arvioita ja arvosteluja sekä tilata myymälästä loppuneita tuotteita.
Toimitusvaihtoehdot: PostNord toimittaa verkkokauppa-asiakkaiden tilaukset Ruotsissa. Kuluttajat voivat itse valita, haluavatko he noutaa tilauksensa Kicksin myymälästä tai PostNordin pakettipisteestä vai haluavatko he sen postilaatikkoon kannettuna.
Kysy lisätietoja tai tarjous PostNord

Kysy lisätietoja tai tarjous

PostNordilla on ratkaisut kaikkiin logistiikkatarpeisiisi.

Ota yhteyttä