Gå direkt till sidans huvudinnehåll Gå till huvudmenyn Gå till språkväljaren

Sv cookie: Vi använder cookies bl.a. för att webbplatsen ska fungera ordentligt, för att samla besöksstatistik, optimera användarvänligheten och för viss marknadsföring. Du accepterar användningen av cookies genom att stänga denna ruta eller klicka vidare på webbplatsen. Läs mer om cookies

Privatkunder

OBS! Om du har frågor kring innehållet i ditt PostNord MyPack Collect-paket, ändringar i beställningen eller reklamationsärenden ska du alltid kontakta företaget som har skickat paketet.

Du kan söka efter närmaste utlämningsställe på nätet.

Om försändelsen redan är på väg till dig kan du inte längre byta utlämningsställe. Om paketet ännu inte har skickats kan du ta kontakt med avsändarens kundtjänst.

Paketet levereras vanligtvis till utlämningsstället den andra vardagen efter att paketet har anlänt till Finland. En leverans från Centraleuropa tar till exempel vanligtvis cirka 3-5 vardagar.
Du kan spåra försändelsen på vår hemsida med hjälp av PostNord MyPack Collect-kollinumret som du får från avsändaren.

Du får en avisering via sms, epost eller brev.

Paketet anländer till ett utlämningsställe nära mottagarens leveransadress. En del av våra samarbetspartner erbjuder möjligheten att välja det utlämningsställe som passar dig bäst när du beställer produkter på deras hemsida. Du kan söka efter närmaste utlämningsställe på nätet.

Efter att du har mottagit aviseringen kan försändelsen hämtas ut på det angivna utlämningsstället. Du måste legitimera dig för att hämta ut försändelsen.

Mottagaren måste ha en giltig legitimation med sig, annars kan vi inte lämna ut paketet.

Någon annan kan hämta ut ditt paket endast med en fullmakt. Personen som hämtar ut försändelsen måste ha med sig en fullmakt som mottagaren har skrivit under och måste kunna legitimera sig. Fullmakten kan vara fritt formulerad men den ska innehålla uppgifter om fullmaktsgivaren och ombudet samt information om försändelsen som fullmakten avser.

Du kan betala kontant eller med bankkort.

Paketet ligger kvar på utlämningsstället i 14 dygn. Efter det returneras paketet till avsändaren.

Kontakta omedelbart avsändaren och följ instruktionerna du får. Säljaren bär ansvaret för produkten och svarar därför även på eventuella andra frågor som kommer upp i samband med beställning och köp.

Kontakta avsändarens kundtjänst.

Kontakta avsändarens kundtjänst.

Ja, om du har en PostNord MyPack Collect -returadressedel.

En returförsändelse måste alltid ha en retursedel, annars kan paketet inte skickas. Om det ursprungliga paketet inte innehöll någon retursedel ska du kontakta avsändarens kundtjänst för att komma överens om förfarandet kring returer.

PostNord MyPack Collect-leveranser är tills vidare möjliga endast från företag till privatpersoner.