Gå direkt till sidans huvudinnehåll Gå till huvudmenyn Gå till språkväljaren

Cookies: Vi använder cookies bl.a. för att webbplatsen ska fungera ordentligt, för att samla besöksstatistik, optimera användarvänligheten och för viss marknadsföring. Du accepterar användningen av cookies genom att stänga denna ruta eller klicka vidare på webbplatsen. Läs mer om cookies

Fysiolines exportleveranser kommer fram till Sverige följande dag

En tub med POWER ICE till höger. En kvinna som applicerar krämen på en rygg.

Arttu Kalli, verkställande direktör av Fysioline Oy lägger stor vikt vid det, att PostNord evererar paket och pallar till överallt i Sverige och i Baltikum på nästa eller nästföljande dag.

Arttu Kalli, verkställande direktör på Fysioline Oy, lägger stor vikt vid att PostNord levererar paket och pallar till Sverige och Baltikum på 1 – 2 dygn.

Fysioline, som grundades 1991, marknadsför rehabiliterings- och träningsredskap samt produkter till bl.a. vård och rehabilitering, gym och sjukhus. Du som deltar i träningspass eller går på gym kommer med stor sannolikhet i kontakt med Fysiolines produkter.

Tiotals Fysioline-paket i varierande storlek ingår i PostNord dagliga standardhämtningar från lagren i Tammerfors och Vanda.

Försändelsernas storlek varierar från elektroder till skötbord som väger flera hundra kilo. Bland försändelserna finns elektroniska vårdredskap, fitness-produkter, gymredskap och Ice power-vårdprodukter.

Samarbetet inleddes med export till Sverige, där Fysioline har ett försäljningsföretag. Idag omfattar partnerskapet även Finland, Baltikum och övriga Europa. I Finland levererar PostNord Fysiolines produkter till tusentals kunder runt hela landet.

– Det är väldigt bra att PostNord har skapat konkurrens på marknaderna. Till våra paketleveranser har vi hittat ett utmärkt alternativ som täcker hela landet. Eftersom PostNord tagit väl hand om våra Sverigeleveranser, såg vi inget hinder i att utvidga samarbetet. PostNord erbjuder fungerande tidtabeller till både Sverige och Baltikum.

I valet av samarbetspartner är det viktigt att se på saken från kundens synvinkel.

– Naturligtvis förutsätter vi exakthet, god service till kunden och flexibilitet som är anpassad efter våra behov. Viktigast av allt är vår service till slutkunden; produkterna ska levereras snabbt, hanteras varsamt och komma fram i gott skick. Eftersom logistiken fungerar utan problem och kostnaderna är rimliga, är vi nöjda, summerar Arttu Kalli.

Fysioline

Begär mer information eller en offert

Begär mer information eller begär en offert

PostNord har lösningar för alla logistikbehov.

Kontakta oss