Gå direkt till sidans huvudinnehåll Gå till huvudmenyn Gå till språkväljaren

Du växer i Europa – Vi levererar

Nu kan dina e-handlande kunder i Tyskland, Holland, Belgien och Luxemburg hämta ut sina varor på ett utlämningsställe, så samma sätt som de redan gör i Norden. Under året kopplas många fler länder till vårt nätverk. Som e-handlare kommer du därmed kunna nå helt nya marknader.

DPD chaufför i blombutik

Samarbetet med DPD, som har ett av Europas största närverk för paketleveranser, gör att du inom kort får tillgång till nära 20 000 serviceställen med en och samma pakettjänst. Idag kan mottagare i Tyskland, Belgien, Holland och Luxemburg hämta sina e-handelsförsändelser från nordiska e-handlare hos ombud. Under året är planen att även Österrike, Baltikum, Frankrike, Portugal och Storbritannien kopplas på. Och de länder där utlämningsnät ännu inte finns etablerade når du precis som idag med en leverans hem.

Flera fördelar för alla

Karta på lokala ombud för PostNord

För dig som e-handlare innebär det att du, oavsett var i Europa dina kunder finns, når dem enkelt med PostNord som logistikpartner. Att använda samma pakettjänst ger dig flera fördelar. Din egen hantering blir enkel med en och samma leverantör. Samtidigt erbjuder du kunderna tydlig avisering, enhetlig spårning och bra returmöjligheter. Det underlättar för dig som redan säljer till privatpersoner i Europa och ger dig ytterligare en möjlighet att växa på den europeiska marknaden.

Fler tjänster utvecklas

På flera håll i Europa är det fortfarande väldigt vanligt med hemleveranser. För att möta det behovet utvecklas även MyPack Home, som kommer att vara på plats till Europa senast vid årsskiftet 2016/2017 från alla nordiska länder. Där ingår hemleverans med föravisering, med möjlighet att ändra tid och plats för leverans. Tack vare det kan leveransen ske vid en tidpunkt som mottagaren själv har valt.

Med oss får du en lösning för de marknader du vill nå. Med pålitliga leveranser, som kan spåras hela vägen, och en smidig returhantering blir det lätt att vara kund till dig. Export till Europa lyckas enkelt med oss oavsett om dina kunder är privatpersoner eller företag.

Kontakta oss och vi berättar mera