Frosmo sukeltaa tulevaisuuden verkkokauppaan

Frosmo ja PostNord case

Virtuaalikaupassa vaatteet sovitetaan kotisohvalla. Lue miten suomalainen Frosmo muuttaavaa verkkokaupan tulevaisuutta.

Verkkokauppa on muutoksen kourissa. Pian vaikkapa matkakohdetta voi ihailla virtuaalilaseilla kuin olisi oikeasti paikan päällä, ja vaatteet voi sovittaa ylleen kuin aidossa sovituskopissa. Vielä nyt verkkokauppaa käydään kuitenkin vielä tietokoneiden ja kännyköiden näytöillä. Sekä tulevaa, että nykyistä maailmaa muuttaa etunenässä sivustojen kehitystyötä uudistava suomalainen Frosmo.

”Frosmo ratkaisee ongelmia, joita kaikilla kuluttajien kanssa verkkokauppaa tekevillä toimivilla yrityksillä on. Loppukäyttäjän näkökulmasta käyttökokemus ja se miten hyvin pystytään viestimään mikä juuri tästä palveluntarjoajasta tekee erinomaisen, ratkaisevat”, Frosmon toimitusjohtaja Mikael Gummerus kertoo.

Frosmon ratkaisun ansiosta kehittäminen on nopeampaa kuin koskaan aiemmin. Muutokset sivustoon tapahtuvat nimittäin suoraan käyttäjän selaimessa tai mobiililaitteella, eikä sivustoa pyörittävissä taustajärjestelmissä.
Vaikka verkkokaupat pitkälti ovatkin edelleen tylsiä tuotelistauksia, lupaa tulevaisuus jotakin aivan muuta.

”Aiemmin sivustoista on tullut tylsiä, sillä on ollut haastavaa kehittää muuta kuin yhdenlaista käyttöliitymää. Nyt samasta verkkopalvelusta on helppo tehdä monta erilaista versiota, jotka luovat tunnelmaa ja puhuttelevat juuri tiettyä käyttäjäsegmenttiä. Frosmon työkalujen ansiosta personointia on helppo tehdä.”, Frosmon toimitusjohtaja Mikael Gummerus kertoo.

Rohkeasti kaupoille

Käyttöliittymän lisäksi myös kaiken muun tulee olla viimeisen päälle kunnossa, yllättävän moni kun vielä vierastaa nettikaupoissa asiointia.

”Vaikka käyttöliittymä ja -kokemus olisivat kunnossa, ei kauppa kauaa kannata, jos asiakas ei saa tilaamiaan tavaroitaan. Niinpä kaikki taustalla pyörivät järjestelmät ovat äärimmäisen tärkeitä, maksukäytävän, logistiikan, ja inventaarion pitää myös toimia. Logistiikkayhtiöillä onkin tätä myöden tulevaisuudessa hirvittävä boomi päällä.”

Lue artikkeli kokonaisuudessaan