Kauppa vahvistettu: PostNord Oy osti Uudenmaan Pikakuljetus Oy:n

Tiedote 1.9.2015

PostNord Oy ja DSV Road Oy ovat tänään saattaneet päätökseen kaupan, jolla Uudenmaan Pikakuljetus Oy:n (UPK) koko osakekanta siirtyy PostNord Oy:lle. Kaupasta sovittiin kesäkuussa ja Kilpailu- ja kuluttajaviraston hyväksyntä kaupalle saatiin heinäkuun lopulla. Kauppa vahvistaa PostNordin asemaa merkittävästi kotimaan pakettikuljetuspalveluissa, aikataulutetuissa jakeluissa, terveydenhuollon ja verkkokaupan logistiikassa sekä lämpösäädellyissä kuljetuspalveluissa.

Uudenmaan Pikakuljetuksen ja PostNordin toiminnot, terminaalit ja kuljetusverkostot täydentävät hyvin toisiaan ja mahdollistavat kuljetusvolyymien kustannustehokkaan yhdistämisen. UPK:n liikevaihto vuonna 2014 oli noin 24 miljoonaa euroa ja sen palveluksessa on noin 60 työntekijää. PostNord Oy on osa PostNord-konsernia, joka on johtava pohjoismainen viestintä- ja logistiikkayritys. Kaupan myötä PostNordin liiketoiminta kasvaa Suomessa noin kolmanneksella.

”UPK:n erityisosaaminen pakettien pikakuljetuksissa, aikataulutetuissa ja lämpösäädellyissä kuljetuspalvelussa sekä terveydenhuollon logistiikassa ja lentohuolinnassa yhdistettynä PostNordin paketti- ja lavapalveluihin, aikataulutettuihin yöjakeluihin, kansainvälisiin postipalveluihin, kappaletavarakuljetuksiin, varastointiratkaisuihin sekä verkkokaupan logistiikkaan muodostaa kilpailukykyisen kokonaisuuden, jonka uskon kiinnostavan myös monia uusia asiakkaita Suomessa”, PostNord Oy:n toimitusjohtaja Jari Rinnekoski sanoo.

”Logistiikka on volyymibisnestä. Kaupan myötä kilpailukykymme paranee ja luo edellytykset tarjota asiakkaillemme entistä laadukkaampia ja kattavampia logistiikkapalveluja”, Rinnekoski jatkaa.

Lisätietoja:

Jari Rinnekoski, toimitusjohtaja, PostNord Oy