Poliittisten mielenilmausten vaikutukset palvelutuotantoomme

Tiedote 17.9.2015

Useat ammattiliitot järjestävät perjantaina 18.9. mielenilmauksia hallituksen politiikkaa ja säästötoimenpiteitä vastaan. Kuljetus- ja logistiikka-alan palvelutuotantoon vaikuttaa ennen kaikkea Auto- ja Kuljetusalan Työntekijäliitto AKT:n työnseisaus, joka pyrkii pysäyttämään maa-, meri- ja lentokuljetukset käytännössä koko päiväksi.

Alaamme keskeisimmin vaikuttavat työnseisaukset:

• kuorma-autoala perjantaina klo 6.00 – 18.00
  • terminaalit perjantaina klo 6.00 – 22.00
  • satamat perjantai klo 6.00 – lauantai klo 6.00

Pyydämme asiakkaitamme varautumaan viiveisiin toimituksissa. Työnseisausten aikana toimimme rajallisella kapasiteetilla, joten emme voi taata perjantain toimituksia normaalilla aikataululla. Työnseisaukset vaikuttavat erityisesti nouto- ja jakeluliikenteessä sekä ulkomaan tuonnissa ja viennissä. Perjantaita edeltävänä ja seuraavina työpäivinä on odotettavissa suuria kuljetusmääriä, jotka saattavat aiheuttaa viiveitä toimituksissa.

Lisätietoja:

Kimmo Hyttinen