PostNord Day 2016: inspiraatiopäivä täynnä fiksua logistiikkaa ja viestintää

Smarter communication and logistics olivat teemoina, kun PostNordin ensimmäinen PostNord Day -nimeä kantava asiakastapahtuma lanseerattiin Finlandia-talolla keskiviikkona 12. lokakuuta.

PostNord-yhtiöihin Suomessa kuuluvat PostNord Oy, PostNord Strålfors ja PostNord Scanning järjestivät ensimmäistä kertaa yhteisen asiakastapahtuman Suomessa. Tilaisuudessa PostNord Oy:n toimitusjohtaja Jari Rinnekoski ja PostNord Strålforsin toimitusjohtaja Johanna Starck jakoivat näkemyksen siitä, että yhtiöt ovat tulevaisuudessa vakaasti lähestymässä toisiaan ja että se tuo huomattavia hyötyjä molempien yritysten asiakkaille.

PostNordin konserni- ja toimitusjohtaja Håkan Ericsson painotti Suomen yhtiöiden tärkeää asemaa konsernin strategiassa, joka yhä vahvemmin nivoutuu verkkokauppaan ja pakettikuljetuksiin. Ericsson paljasti myös, millaisia innovaatioita tämän ympärillä PostNordissa on kehitelty.

– Tanskassa kokeillaan sovellusta, jossa asiakas voi valita haluaako hän paketin postikonttorille, kotiinkuljetuksen, vai saako paketin jättää vaikka ulko-ovelle tai puutarhavajaan. Viimeisin mahdollisuus on ollut todella suosittu, Ericsson kertoi. Hän kertoi myös yhteistyöstä Volvon kanssa, jossa uusien mallien omistajat voivat saada pakettinsa suoraan auton takakonttiin.

Tapahtumassa korostuivat ennen kaikkea strateginen kumppanuus asiakkaan ja palveluntarjoajan välillä sekä jatkuva liiketoiminnan kehittäminen yhteistyössä.
– Itse jää helposti boksin sisälle. Proaktiiviset parannusehdotukset – onko tässä teidän toiminnassa mitään järkeä -kysymykset – asiantuntijuus ja ulkopuolisen näkemys toimitusketjuun ovat tärkeitä, sanoi Jyrki Ristinen Medifonilta (kuvassa).

Puheenvuoron tapahtumassa saivat PostNordin asiakkaista myös mm. Mika Martikainen Makialta ja Magnus Axelsson Ellokselta. Päivän päätti Idealist Groupin Saku Tuominen, joka innosti kuulijoita teemallaan ”rohkeasta ajattelusta rohkeaan tekemiseen”.

PostNord Day 2017 järjestetään ensi syksynä. Kiinnostuitko tapahtumasta? Ilmoita meille, niin kutsumme sinut mukaan: sales.fi@postnord.com