Mene suoraan päävalikkoon Siirry päävalikkoon Kielivalikkoon

Käytämme evästeitä taataksemme, että sivusto toimii oikein, kerätäksemme tilastotietoja sekä markkinointitarkoituksissa. Tietoa käyttämistämme evästeistä ja selaimesi evästeasetuksista voit lukea kohdasta Tietoa evästeistä. Lisätietoja sivustossa evästeistä

Black Friday tulee – oletko valmis?

Black Friday koittaa jälleen 24.11. ja käynnistää loppuvuoden shoppailusesongin verkkokaupoissa. Näillä vinkeillä saat hyödyt irti vuoden kiireisimmistä viikoista.

  1. Ennakoi. Aloita ruuhkaan valmistautuminen hyvissä ajoin.
  2. Suunnittele kampanja tarkoin. Kasvavista volyymeistä selviytyminen edellyttää huolellista suunnittelua. Käy tuotetarjonta läpi ennen kampanjaa. Valitse tuotteita, jotka joko täydentävät yrityksesi suunnittelemaa joulutarjontaa tai laajentavat valikoimaanne.
  3. Suunnittele logistiikkaratkaisu. Ilmoita yrityksesi logistiikkakumppaneille, että volyyminne voivat kasvaa voimakkaasti lyhyessä ajassa. Esimerkiksi paketteja voi olla tarve noutaa useammin kuin tavallisesti.
  4. Varaudu yllättäviin tilanteisiin. Huolehdi, että verkkokauppasi toimii myös odottamattomissa tilanteissa. Miten ratkaiset ongelman, jos vaikkapa lumimyrsky sekoittaa liikenteen? Onko asiakaspalvelussa riittävästi henkilöstöä ja tiedotetaanko asiasta selkeästi sivuillanne, jotta huolestuneet asiakkaat ja tavarantoimittajat rauhoittuvat?
  5. Varaudu palautuksiin. Black Friday’sta jouluun saakka jatkuva sesonki on myös tuotepalautusten korkeasesonkia. Onhan logistiikka niiden osalta kunnossa ja palautusehdot selvästi esillä verkkosivustolla?