Mene suoraan päävalikkoon Siirry päävalikkoon Kielivalikkoon
Koronaviruksen vaikutukset PostNordin toimintaan

Näin koronavirus vaikuttaa toimintaamme tällä hetkellä

Päivitetty 18.8.2020

Me PostNordilla teemme kaikkemme henkilöstön ja asiakkaiden turvallisuuden eteen sekä liiketoimintamme jatkuvuuden turvaamiseksi. 

Henkilöstömme on ohjeistettu käsihygieniasta, matkustuskiellosta sekä kontaktien minimoimisesta. Fyysisiä kokoontumisia sekä läheisiä ihmiskontakteja pyritään työssä välttämään. Toimihenkilömme työskentelevät suurimmaksi osin kotoa käsin ja tuotantotiloissamme on vierailukielto.

Seuraamme kotimaan ja kansainvälisen tavaraliikenteen tilannetta sekä viranomaisohjeistuksia koko ajan. Vaikutuksista toimintaamme löydät ajankohtaisen tiedon tältä sivulta.

Toimitukset kotimaassa

Kotimaassa paketit toimitetaan perille normaalisti. Poikkeustilanne saattaa aiheuttaa paikoin pieniä viiveitä.

Ulkomailta tulevissa lähetyksissä saattaa esiintyä viiveitä lauttavuorojen perumisen myötä. Myös tiukentuneet rajatarkastukset saattavat hidastaa pakettien kulkua.

Toimitukset ulkomaille

Toimitamme paketit kotioville ja noutopisteille pitkälti normaalisti myös ulkomailla. Euroopan vientitoimituksissa esiintyy paikoin viiveitä tiukentuneiden rajatarkastusten vuoksi.

Ne yrityksiin toimitettavat lähetykset, joita ei saada toimitettua yrityksen koronavirusepidemiasta aiheutuneen sulkeutumisen vuoksi, palautetaan automaattisesti lähettäjälle ensimmäisen toimitusyrityksen jälkeen. 

Varastot

Varastointipalvelumme toimivat normaalisti. Kaikki yksiköt Turussa, Vantaalla ja Lahdessa ovat täysin toimintakykyisiä. Poikkeustilanne saattaa kuitenkin aiheuttaa paikoin pieniä viiveitä, ja tällaisissa tilanteissa viestimme niistä asiakkaille suoraan.

Paketin noutaminen ja kotitoimitukset

Verkkokauppa on vilkastunut poikkeustilanteen aikana, ja osa paketeista joudutaan tilan puutteen takia ohjaamaan eri noutopisteeseen kuin mihin se on alun perin toivottu. Luethan saapumisilmoituksesi tarkasti, jotta tiedät, mistä pakettisi on noudettavissa. Noudathan pakettisi niin pian kuin mahdollista, jotta tila vapautuu näin ruuhka-aikana seuraaville paketeille.

Mikäli et itse pysty noutamaan pakettiasi, voit välittää saamasi saapumisilmoituksen toiselle henkilölle, joka voi noutaa pakettisi puolestasi. Vaihtoehtoisesti toinen henkilö voi noutaa pakettisi ilmoittamalla noutopisteellä nimesi, paketin seurantanumeron ja saapumisilmoituksessa ilmoitettavan hyllypaikan. Pakettia noutavalla tulee olla oma henkilöllisyystodistus mukana.

Sekä noutopisteillä että kotitoimituksissa noudatetaan asiakkaan ja henkilökunnan terveyden turvaavia ja koronaviruksen leviämistä ehkäiseviä toimenpiteitä. Paketin voi vastaanottaa turvallisesti kummallakin toimitustavalla ilman fyysistä kosketusta tai tarvetta tehdä kuittausta käsin.

Verkkokauppias huomio! Verkkokaupoissa asioivat ovat alkaneet suosia poikkeustilanteen myötä kotitoimituksia. Tämä on hyvä huomioida verkkokauppojen kassoilla. Mikäli kotitoimitusvaihtoehtoa ei vielä ole käytössä, niin se kannattaa aktivoida nyt.

Asiakaspalvelu

Turvallisesti etätöissä työskentelevät asiakaspalvelijamme ovat hyvin tavoitettavissa sekä sosiaalisessa mediassa että perinteisemmissä kanavissa. Yhteystiedot löydät täältä.

Myynnillisissä asioissa tavoitat meidät helpoiten osoitteesta sales.fi@postnord.com.

 

Aiheeseen liittyvät tiedotteet

26.3.2020 Kotimaan liikkumisrajoitukset eivät koske tavaraliikennettä – PostNord toimittaa kotimaassa normaalisti

24.3.2020 Osa PostNordin varastosta eristettiin koronavirustartuntaepäilyn vuoksi – toiminta jatkuu jälleen normaalisti

18.3.2020 Noutopistelähetykset osaan Euroopan maista keskeytyy

17.3.2020 Noutopisteiden toimenpiteet koronaviruksen varalle

Kundservice