Koronaviruksen vaikutukset PostNordin toimintaan

Näin koronavirus vaikuttaa toimintaamme tällä hetkellä

2021-08-01 04.00

Me PostNordilla teemme kaikkemme henkilöstön ja asiakkaiden turvallisuuden eteen sekä liiketoimintamme jatkuvuuden turvaamiseksi. 

Henkilöstömme on ohjeistettu käsihygieniasta, kasvomaskien käytöstä, matkustusrajoituksista sekä kontaktien minimoimisesta. Fyysisiä kokoontumisia sekä läheisiä ihmiskontakteja pyritään työssä välttämään. Toimihenkilömme työskentelevät suurimmaksi osin kotoa käsin ja tuotantotiloissamme on vierailukielto. PostNordin ulkopuolisten henkilöiden tulee aina käyttää kasvomaskia tuotantotiloissamme vieraillessa. Maskia tulee käyttää myös asiakkaiden luona vieraillessa. Terminaalinoutopisteissämme vieraileville kuluttaja-asiakkaille maskin käyttö ei ole pakollista, mutta suosittelemme maskin käyttöä myös kuluttajille.

Seuraamme kotimaan ja kansainvälisen tavaraliikenteen tilannetta sekä viranomaisohjeistuksia koko ajan. Vaikutuksista toimintaamme löydät ajankohtaisen tiedon tältä sivulta.

Toimitukset kotimaassa

Kotimaassa paketit toimitetaan perille normaalisti. Poikkeustilanne saattaa aiheuttaa paikoin pieniä viiveitä.

Ulkomailta tulevissa lähetyksissä saattaa esiintyä viiveitä lauttavuorojen perumisen myötä. Myös maa- ja aluekohtaiset koronarajoitukset saattavat hidastaa pakettien kulkua.

Toimitukset ulkomaille

Toimitamme paketit kotioville ja noutopisteille mahdollisimman normaalisti myös ulkomailla. Euroopan vientitoimituksissa voi esiintyä paikoin viiveitä maa- ja aluekohtaisten koronarajoitusten seurauksena.

Ne yrityksiin toimitettavat lähetykset, joita ei saada toimitettua yrityksen koronavirusepidemiasta aiheutuneen sulkeutumisen vuoksi, palautetaan automaattisesti lähettäjälle ensimmäisen toimitusyrityksen jälkeen. 

Varastot

Varastointipalvelumme toimivat normaalisti. Kaikki yksiköt Turussa, Vantaalla ja Lahdessa ovat täysin toimintakykyisiä. Poikkeustilanne saattaa kuitenkin aiheuttaa paikoin pieniä viiveitä, ja tällaisissa tilanteissa viestimme niistä asiakkaille suoraan.

Paketin noutaminen ja kotitoimitukset

Verkkokauppa on vilkastunut poikkeustilanteen aikana, ja osa paketeista joudutaan tilan puutteen takia ohjaamaan eri noutopisteeseen kuin mihin se on alun perin toivottu. Luethan saapumisilmoituksesi tarkasti, jotta tiedät, mistä pakettisi on noudettavissa. Noudathan pakettisi niin pian kuin mahdollista, jotta tila vapautuu näin ruuhka-aikana seuraaville paketeille.

Mikäli et itse pysty noutamaan pakettiasi, voit välittää saamasi saapumisilmoituksen toiselle henkilölle, joka voi noutaa pakettisi puolestasi. Vaihtoehtoisesti toinen henkilö voi noutaa pakettisi ilmoittamalla noutopisteellä nimesi, paketin seurantanumeron ja saapumisilmoituksessa ilmoitettavan hyllypaikan. Pakettia noutavalla tulee olla oma henkilöllisyystodistus mukana.

Sekä noutopisteillä että kotitoimituksissa noudatetaan asiakkaan ja henkilökunnan terveyden turvaavia ja koronaviruksen leviämistä ehkäiseviä toimenpiteitä. Paketin voi vastaanottaa turvallisesti kummallakin toimitustavalla ilman fyysistä kosketusta tai tarvetta tehdä kuittausta käsin.

Verkkokauppias huomio! Verkkokaupoissa asioivat ovat alkaneet suosia poikkeustilanteen myötä kotitoimituksia. Tämä on hyvä huomioida verkkokauppojen kassoilla. Mikäli kotitoimitusvaihtoehtoa ei vielä ole käytössä, niin se kannattaa aktivoida nyt.

Asiakaspalvelu

Turvallisesti etätöissä työskentelevät asiakaspalvelijamme ovat tavoitettavissa sekä sosiaalisessa mediassa että perinteisemmissä kanavissa. Yhteystiedot löydät täältä.

Myynnillisissä asioissa tavoitat meidät helpoiten osoitteesta sales.fi@postnord.com.