Gå direkt till sidans huvudinnehåll Gå till huvudmenyn Gå till språkväljaren
E-handel

Helheltslösningar för e-handel – från köp till leverans

Leveransen spelar en allt viktigare roll i konsumentens upplevelse av att handla online. Hur du levererar är minst lika viktigt som vad du levererar. Konsumenten idag är kunnig, medveten och vill ha stor frihet och valmöjlighet.

Dina kunder vill själva styra över sina köp och veta när, var och hur deras leverans kommer att ske. De vill dessutom enkelt kunna göra ändringar i leveransen och veta hur mycket köpet kommer att kosta. Leveransen bör därför ses som en integrerad del av produkten för att matcha köpupplevelsen.

Detta är alltid en avvägning mellan snabbhet, precision och kostnad. PostNord fokuserar utvecklingen på konsumentens resa före köp, efter köp och efter leverans för att hjälpa dig skapa lojalitet som ger återköp och rekommendationer. Vi vet hur du ska möta dagens e-konsumenter på deras premisser. Vill du veta mer om våra e-handelslösningar? Kontakta oss

Våra erbjudanden inom e-handel

E-handel före köp

Upplevelsen av att handla online blir allt viktigare och leveransen spelar en större roll för dina kunders köpupplevelse. Avgörande för affären kan vara om leveransalternativen är enkla och tydliga. Redan innan köp vill kunden veta när, hur och var leveransen kommer att ske, vem som står för den och självklart också vad det kommer att kosta.

E-handel efter köp

Dina kunder vill att leveransen ska passa in i deras vardag. Vi hjälper dig att göra det enklare för dina kunder genom lösningar som ger fler valmöjligheter vid leverans.

E-handel efter leverans

För att skapa en köpupplevelse som håller hela vägen är det viktigt att underlätta om kunden vill returnera en vara. Om det är enkelt att lämna tillbaka varor är chansen större att kunderna återkommer.

De vanligaste verktygen och tjänsterna inom e-handel

MyPack Collect

Skicka paket som väger max 20 kilo till kunder i Norden och Europa.

PostNord MyPack Home

Skicka paket som väger max 35 kilo till kunder inom ett flertal länder i Norden och Europa.

PostNord Return Drop Off

Gör det enkelt för dina kunder att skicka tillbaka ett paket på upp till 20 kg och ger dig full kontroll på dina returer.

Kundportalen

Få bättre kontroll på leveranserna med hjälp av vår kundportal.

Delivery Checkout

En widget till din webbutik som gör det enkelt för kunden att välja hur varan de köpt ska levereras.

PostNord Developer

Vår portal med API:er erbjuder dig ett kostnadseffektivt sätt att paketera och använda information våra system, i ditt företags system, appar eller webbutik.

Vill du veta mer om hur vi kan hjälpa dig med e-handel?

Kontakta oss så berättar vi mer.

Inspiration

Packa och skicka

För att det du skickar ska komma fram utan skador är det viktigt att du packar det rätt. Alla paket hanteras med hjälp av maskiner, fraktas med bil och lastas tillsammans med gods av varierade storlek, form och vikt.

6 tips för bättre e-handel

Kundanpassad logistik är nyckeln till framgångsrik e-handel. Vår guide hjälper dig att lyckas.

E-handelsrapporter

PostNord följer e-handelns utveckling i Norden och i Europa och publicerar löpande ett antal rapporter som beskriver e-handelns utveckling.