Hoppa över navigering och sök
Vi stöder inte längre Internet Explorer. Överväg att byta till Chrome, Edge, Firefox eller en liknande webbläsare för en snabbare och smidigare upplevelse. Öppna i Microsoft Edge

Retur med kod

Du har fått en returkod från paketets ursprungliga avsändare via sms, e-post eller i PostNord-appen, vilken kan vara antingen en streckkod eller en åttasiffrig numerisk kod.

Om du har en numerisk kod kan du returnera paketet genom att skriva koden (åtta siffror) och ditt namn tydligt på olika rader på paketet med en permanent tuschpenna och ta med paketet till antingen vårt serviceställe eller en paketautomat. Se till att den ursprungliga adressetiketten har tagits bort eller täckts över.

Om du inte har fått en kod från avsändaren, kontakta alltid paketets avsändare för returinstruktioner. Om du har fått en returadressetikett med ditt paket, se instruktionerna här.

 

Hur returnerar jag ett paket till en paketautomat?

Du kan endast returnera med returkod till Pakettipiste-automater. För närvarande kan returer inte göras till PostNord Lähiboksi med kod.

Pakettipiste paketautomat

  • På paketautomatens display, välj först "Sänd".
  • Följ instruktionerna på skärmen för att skanna eller ange streckkoden på returadresskortet. Välj slutligen "OK".
  • Välj lämplig storlek på fack för paketet. Displayen visar hur många brickor i olika storlekar som finns tillgängliga.
  • Inget kvitto kommer att skrivas ut för returen. Scanning av försändelsen under returen fungerar som en bekräftelse.
  • Om paketet inte får plats i facket kan paketet returneras till ett annat uthämtningsställe.

Returpunkter

Sök med adress