Gå direkt till sidans huvudinnehåll Gå till huvudmenyn Gå till språkväljaren
Våra lösningar/E-handel

E-handel under köp

För de flesta konsumenter är köpet inte så brådskande att en snabb leverans är värd att betala extra för. En dags skillnad spelar vanligtvis inte stå stor roll. Däremot vill många konsumenter gärna redan vid köpet erbjudas möjligheten att specificera en bestämd leveranstid, plats och ett visst sätt som passar in i deras rutiner.

Dina kunder vill att leveransen ska passa in i deras vardag. Deras krav skiftar beroende på vad de köper, när de köper och vad varan betyder för dem. Att kunden själv har möjlighet att välja ett passande leveransställe vid varje köptillfälle är viktigt. Närmast betyder inte alltid bäst. Friheten att kunna välja mellan leverans till jobbet, hemmet eller till ett ombud är viktigare.

Din kund kan använda vår app

App PostNord är en tydlig och lättförståelig app som du använder för att söka efter din försändelse. Appen fungerar även som en fjärrkontroll för paketleveransen, där din kund inte bara kan hantera tilläggstjänster och returer.

Plocka och packa

När en order har kommit in skall varorna plockas från lagret och packas i lämpligt emballage. TA-leverantörerna är ofta de som frontar slutkonsumenterna med aviseringar. Säkerställ därför funktionalitet genom hela orderhanteringen och att TA-lösningen är anpassad till just din verksamhet.

  • Mycket tid som e-handlare går ut på att packa och skicka varor – viktigt då att ha smidiga lösningar för hela flödet (från order- och packinformation till genomtänkt lagerhållning och effektiva packningsrutiner).
  • Tänk igenom en hållbar strategi för emballage, standardkartonger, personliga meddelanden med mera, idag är till exempel själva emballaget ofta en outnyttjad kommunikationskanal.
  • Säkerställ att lagersaldo stämmer med information mot kund, samt enhetlig strategi för hantering av ärenden där info är fel, till exempel att en vara ej finns i lager.

Prognostisera försäljning och volym samt koppla till lager/personal som kan hantera toppar och dalar.


Skicka

Som e-handlare är det inte alltid så lätt att förstå sig på alla olika tjänster, frakttermer och processer som är förknippade med varudistribution. Säkerställ att den tjänst man bestämmer sig för levererar den kvalitet som ens kunder kräver, samt har den servicenivå som kunderna föredrar. Identifiera just dina behov av fraktlösningar, beroende på typ av produkt, var dina kunder finns och vilka preferenser de har.

  • En bra fraktlösning tillgodoser mottagarens behov oavsett om det handlar om att snabbt och enkelt hämta varan hos ett ombud eller att få den levererad till jobbet eller direkt hem.
  • Hög leveransprecision och kvalitet är två viktiga faktorer, för att till exempel ha möjlighet att ge kontinuerlig information om var paketet befinner sig och när det är framme.
  • Vi har distributionslösningar som passar just dina behov. Oavsett om du vill skicka inom Finland eller utomlands.

Lätta varor skickas bäst med våra brevtjänster. Tyngre varor färdas snabbt och tryggt med våra pakettjänster, t.ex. PostNord MyPack Collect.

Genom PostNord får din kund sin vara levererad ända hem eller kan hämta den när det passar på ett utlämningsställe i närområdet. Självklart har vi smidiga lösningar för eventuella returer.