Mene suoraan päävalikkoon Siirry päävalikkoon Kielivalikkoon

Käytämme evästeitä taataksemme, että sivusto toimii oikein, kerätäksemme tilastotietoja sekä markkinointiin. Tietoa käyttämistämme evästeistä ja selaimesi evästeasetuksista voit lukea kohdasta Tietoa evästeistä

”Digitaalitekniikkaa kaikkialla myymälässä”

Göteborgiin avatussa Calirootsin viidennessä myymälässä digitaaliratkaisut ja verkkokauppa ovat merkittävä osa asiakkaille tarjottavaa ostokokemusta. – Myymälän ilme on uudenlainen, ja verkkovuorovaikutukseen on kiinnitetty erityistä huomiota, sanoo Calirootsin toimitusjohtaja ja perustaja Andreas Koschnike.

Katumuotiketju Caliroots avasi huhtikuussa viidennen myymälänsä Göteborgiin. Myymäläkonsepti on täysin uudenlainen ja kulkee nimellä Caliroots 2.0.

– Kyseessä on tulevaisuuden myymälä, jossa hyödynnetään digitaalitekniikkaa kaikkialla, Andreas Koschnike kertoo.

Myymälässä on neljä pistettä, joissa esitellään eri mallistoja liikkuvan kuvan avulla. Lisäksi myymälässä on digitaalisia bannerinäyttöjä, joilla esitettävät logot ja kuvat sitovat myymälän ja verkkokaupan yhteen.

– Myymälässä on myös kosketusnäyttöjä, joiden avulla voi hakea tuotteita ja tehdä ostoksia suoraan verkkovalikoimasta.

Myymälästä näkee koko verkkokauppavarastoon

Calirootsin verkkokaupassa on myynnissä noin 20 000 tuotetta, kun taas myymälän valikoimaan kuuluu noin 200 tuotetta. Näyttöjen avulla asiakkaat
saavat paremman käsityksen koko valikoiman laajuudesta.

– Verkossa tuomme joka viikko myyntiin 10–30 uutta tuotetta, mitä on vaikea toteuttaa tavallisessa myymälässä. Uudessa myymälässä voimme valita sen konseptiin sopivan kokoelman tuotteita sekä esitellä samalla koko valikoimaamme. Tuomme online- ja offline-maailmat lähemmäksi toisiaan.

Verkkokaupalla on näkyvä osa myymälässä, ja sille on varattu oma palvelupiste ja varastotila.

– Myymälästä näkee koko verkkokauppavarastoon, mikä luo vaikutelman postikonttorista, Koschnike sanoo.

Caliroots on ensisijaisesti verkkokauppatoimija. Click and collect -toiminto ja mahdollisuus palauttaa tuotteita myymälään ovat yritykselle itsestäänselvyyksiä. Myymälät myös tukevat verkkokauppamyyntiä.

– Myymälät lisäävät tunnettuuttamme, ja olemme havainneet, että verkkokauppamyynti on vilkkaampaa alueilla, joissa meillä on myymälä.

"Myymme elämäntapaa ja myymälöissä pääsemme tapaamaan asiakkaitamme"

Myymäälät täyttävät myös muita, hieman pehmeämpiä tarkoituksia.

– Myymme elämäntapaa ja myymälöissä pääsemme tapaamaan asiakkaitamme ja tutustumaan heihin. Meillä on uskollinen asiakaskunta, jota voi olla muuten vaikea lähestyä, mutta täällä saamme suoraa palautetta siitä, miten valikoima otetaan vastaan. Kaikki työntekijämme ja asiakkaamme ovat kiinnostuneita katumuodista, ja asiakkaiden kohtaaminen on hauskinta koko toiminnassamme.

Lue Tempo 2/2018

Kundservice