Mene suoraan päävalikkoon Siirry päävalikkoon Kielivalikkoon

Käytämme evästeitä taataksemme, että sivusto toimii oikein, kerätäksemme tilastotietoja sekä markkinointitarkoituksissa. Tietoa käyttämistämme evästeistä ja selaimesi evästeasetuksista voit lukea kohdasta Tietoa evästeistä. Lisätietoja sivustossa evästeistä

Miksi rajoittaa verkkokaupan myynti vain kotimaahan?

Verkkokauppa ulkomaille

Verkkokaupan laajentaminen ulkomaille voi tuntua loputtomalta suolta sääntöjä, paperityötä, veroprosentteja ja viranomaiskontakteja. Näillä vinkeillä ensiaskeleesta Eurooppaan tulee kuitenkin hieman helpompi.

Verkkokauppa kasvaa ja muuttuu nopeasti. Vain kymmenen vuotta sitten suomalaiset kuluttajat ostivat muista maista äärimmäisen vähän, kilpailu oli rajoitettua eivätkä viivytykset tavarantoimituksissa juuri haitanneet.

Nykyään tuotteita on tarjolla käytännössä rajattomasti, ja ostoksia tehdään maailmanlaajuisesti. Myös kuluttajat ovat entistä tiedostavampia ja asettavat verkkokaupoille tiukkoja vaatimuksia.
Vientimarkkinoille pyrkivien suomalaisyritysten on vastattava kuluttajien vaatimuksiin, vaikka ne vaihtelevat maittain. Menestyksen avaintekijöitä on hyvän tuotteen lisäksi myös onnistuneen logistiikkaratkaisun kehittäminen.

– Logistiikkaratkaisun on oltava helppokäyttöinen ja toimitusehtojen selkeät. Rahtikirjan tulostamisen pitää olla sujuvaa, ja sekä lähettäjän että vastaanottajan on pystyttävä helposti seuraamaan lähetystä reaaliajassa aina paketin noutohetkestä toimitukseen, sanoo Mikko Honkanen, joka vastaa palvelukehityksestä PostNordilla.

PostNordin ja Euroopan suurimpiin lukeutuvan pakettiverkoston DPD Groupin yhteistyö tarjoaa mahdollisuuden seurata lähetyksiä koko matkan vastaanottajalle. Koko toimituksen aikana käytetään samaa rahtimerkintää.

– Yhteistyön ansiosta voimme tarjota Euroopan maissa, kuten Saksassa, Alankomaissa ja Belgiassa, samanlaista palvelua kuin Pohjoismaissa, Honkanen kertoo.

Kotiinkuljetukset lisääntyvät rajusti, mihin vaikuttaa erityisesti se, että kuluttajat haluavat valinnanvapautta ostaessaan verkosta. MyPack Home -palvelun avulla pohjoismaiset verkkokauppayritykset voivat tarjota kotiinkuljetusta eurooppalaisille asiakkailleen.

– Tämän palvelun tekee ainutlaatuiseksi sen helppo ja joustava toimitusilmoitusratkaisu, jossa vastaanottaja voi ohjata lähetystä aina toimitushetkeen asti, sanoo Honkanen.

Kun paketti on matkalla, vastaanottaja saa ilmoituksen tekstiviestinä tai sähköpostitse. Sen jälkeen hän voi valita linkin kautta eri vaihtoehdoista, minä päivänä ja mihin aikaan hän haluaa vastaanottaa lähetyksen. Vaihtoehdoista voi jopa valita, että paketti toimitetaan naapurille tai jätetään kotioven ulkopuolelle.

MyPack Home -palvelua täydentää MyPack Collect -palvelu, jossa paketti toimitetaan noutopisteeseen lähelle vastaanottajaa.

– Toivomme, että palvelut auttavat pohjoismaisia verkkokauppayrityksiä laajentamaan liiketoimintaansa Euroopan markkinoilla.

Kysy lisätietoja tai pyydä tarjous

PostNordilla on ratkaisut kaikkiin logistiikkatarpeisiisi.
Ota yhteyttä

Emeet Nordic -tapahtuma verkkokauppiaille


Tule tapaamaan postnordilaisia ja muita verkkokaupan ammattilaisia Emeet Nordic -tapahtumaan!

Emeet Nordic on ainutlaatuinen verkkokauppiaiden kohtaamispaikka, jonka järjestävät yhteistyössä ruotsalainen Ehandel.se ja Business Finlandin eCom Growth -kasvuohjelma.

Verkkokauppiaille ja verkkokaupan ammattilaisille tapahtumaan osallistuminen on maksutonta. Hae lippua Emeet Nordiciin tästä linkistä.

Emeet Nordic 2018
eam Finland House, Porkkalankatu 1, Helsinki
17.5.2018 klo 8.30-16.30