Asiakaskokemus lähtee kuuntelusta | PostNord Oy
Mene suoraan päävalikkoon Siirry päävalikkoon Kielivalikkoon

Käytämme evästeitä taataksemme, että sivusto toimii oikein, kerätäksemme tilastotietoja sekä markkinointiin. Tietoa käyttämistämme evästeistä ja selaimesi evästeasetuksista voit lukea kohdasta Tietoa evästeistä

Asiakaskokemus lähtee kuuntelusta

Maailma digitalisoituu ja kuluttajien vaikutusvalta lisääntyy. B2B:n ja B2C:n rajat hämärtyvät ja asiakkaiden vaatimukset kasvavat huimaa vauhtia samalla, kun toimitusketju pirstaloituu
yhä useamman osapuolen hoidettavaksi. Asiakkaiden tarpeiden ymmärtäminen ja niihin vastaaminen on samalla tärkeämpää ja vaativampaa kuin koskaan aiemmin.

Logistiikkapäättäjän työhön tämä kaikki tuo uudenlaisia haasteita. Toimitusketjun hallinta ja johtaminen eivät enää onnistu totutulla kaavalla, kun joustavuus ja kyvykkyys nopeisiin muutoksiin korostuu. Yritykset ovat esimerkiksi pakotettuja pohtimaan reittejä ja toimitustapoja uudelleen, kun asiakkaat odottavat yhä nopeampia toimituksia ja haluavat vaihtaa noutopistettä tai toimitustapaa lähetyksen ollessa jo matkalla.

Asiakaskokemus on noussut viime vuosina lähes kaikissa yrityksissä vahvasti agendalle, ja yhä useamman yrityksen organisaatiosta löytyy asiakaskokemuksesta ja sen kehittämisestä vastaava henkilö. Asiakkaita halutaan kuunnella ja heidän kanssaan käydään aktiivisesti
vuoropuhelua – asiakaslähtöisyys ei enää ole vain hieno käsite juhlapuheissa.

Myös meillä PostNordilla panostetaan vahvasti asiakaskokemukseen. Koko konsernimme kattava PostNord Listens -ohjelma ulottaa asiakkaiden kuuntelemisen ja heidän tarpeisiinsa vastaamisen osaksi jokaisen postnordilaisen arkea. Laatu ja luotettavuus ovat meille kaikki kaikessa, ja työskentelemme joka päivä voidaksemme vastata myös niiltä osin asiakkaidemme odotuksiin. Hyödynnämme proaktiivisesti myös teknologisen kehityksen tuomia mahdollisuuksia, jotta asiointi kanssamme olisi mahdollisimman sujuva ja miellyttävä kokemus. Kuluttajat voivat esimerkiksi seurata pakettinsa etenemistä ja hallinnoida sitä mobiilisovelluksessamme, ja yritysasiakkaamme saavat tämän vuoden aikana käyttöönsä läpinäkyvyyttä ja helppoutta lähetysten hallinnointiin tuovan asiakasportaalin.

Asiakaskokemuksesta ja asiakaslähtöisestä toimitusketjusta löytyy tämän lehden sivuilta runsaasti luettavaa.

Toivotan teille antoisia lukuhetkiä Tempon parissa!

Jari Rinnekoski
Toimitusjohtaja

Lue Tempo 1/2018 tästä