Kapasiteettilisä käyttöön Ruotsin-liikenteessä ajalle 15.11.-31.12.2018

Positiivisten vaikutusten lisäksi verkkokaupan kasvu aiheuttaa myös haasteita kuljetusyhtiöille sekä niiden asiakkaille. Erityisesti tämä näkyy Black Friday -ostospäivästä vuoden loppuun saakka jatkuvana huippusesonkina. Kustannusten kasvaessa PostNord ottaa Ruotsin-liikenteessä käyttöön 0,40 euron kollikohtaisen kapasiteettilisän ajalle 15.11.-31.12.2018. Lisä koskee PostNord MyPack Collect- ja PostNord MyPack Home -palveluita.

Kuljetuspalveluiden kysyntä on Ruotsissa hyvin korkea, ja kuljettajien saatavuushaasteiden vuoksi myös kuljettajakapasiteetin kustannukset ovat nousseet. Tilanne on haastava erityisesti loppuvuoden huippusesongin aikana.

Koska liiketoimintaa ei voi läpi vuoden mitoittaa huippusesongin volyymien mukaan, on löydettävä tasapaino normaaliolojen ja äärimmäisistä kysyntähuipuista suoriutumisen välillä. Yksi ratkaisu tähän on hinnoitella palvelut sesonkikohtaisesti, mitä monissa maissa ja monilla aloilla tehdäänkin.

Suoriutuakseen suhteellisen lyhyelle ajanjaksolle ajoittuvista korkeista volyymeistä ja minimoidakseen asiakkaisiin kuluttajiin kohdistuvat negatiiviset vaikutukset PostNord ratkaisee tilanteen seuraavasti:

• palkkaamme lisää kapasiteettia kuljetuksiin, sekä rekkoja että kuljettajia
  • palkkaamme ekstratyöntekijöitä
  • pidennämme noutopisteiden aukioloaikoja
  • perustamme väliaikaisia noutopisteitä nykyisten lisäksi
  • teemme kotitoimituksia myös viikonloppuisin.

Näiden toimenpiteiden kustannukset ovat Ruotsissa kasvaneet merkittävästi tänä vuonna. Esimerkiksi kuljetuskapasiteetin varmistaminen on haastavampaa ja kalliimpaa. Kasvaneiden kulujen kattamiseksi PostNord ottaa Ruotsin-liikenteessä käyttöön osaa pakettipalveluista kokevan kapasiteettilisän 15.11.2018 ja 31.12.2018 väliselle ajalle. Kollikohtainen 0,40 euron lisämaksu koskee PostNord MyPack Collect ja PostNord MyPack Home -palveluita Ruotsin-liikenteessä.

Tarkemmat tiedot lisäveloituksista löydät verkkosivuiltamme:
Lisäveloitushinnasto

Kundservice