Kotitoimituksissa ongelmia ja asiakaspalvelussa ruuhkaa

PostNordin toimituksissa on tällä hetkellä ongelmia, joiden seurauksena myös asiakaspalvelumme on pahoin ruuhkautunut.

Ongelmat koskevat pääasiassa kotitoimituksia, mutta ruuhkatilanteen vuoksi myös muissa palveluissa saattaa esiintyä viiveitä.

”Ongelmien taustalla ovat uuden toiminnanohjausjärjestelmän käyttöönoton jälkeen ilmenneet tekniset ongelmat, joiden ratkominen ennakoitua pidempään jatkuneessa korkeasesongissa on ollut erittäin haasteellista. Olemme kuitenkin paikallistaneet ongelmat, ja niitä ratkotaan parhaillaan kaikin mahdollisin voimin. Ymmärrän erittäin hyvin asiakkaidemme ärtymyksen ja pahoittelen tilannetta”, PostNord Oy:n toimitusjohtaja Jari Rinnekoski sanoo.

Noutopisteet toimivat normaalisti

Suurin osa kuluttajien paketeista noudetaan kotitoimituksen sijaan noutopisteistä, eivätkä ongelmat koske suoraan niitä.

Uusi toiminnanohjausjärjestelmä sujuvoittaa palvelua

Siirtymävaiheen jälkeen uuden järjestelmän on tarkoitus parantaa palvelua ja tehdä siitä sujuvampaa.

”Syksyn aikana tulee mahdolliseksi muun muassa ohjata kotitoimituksella saapuva paketti lähimpään noutopisteeseen sekä noutaa paketit vuorokauden ympäri avoinna olevasta pakettiautomaatista”, Rinnekoski kertoo.