Noutopisteiden toimenpiteet koronaviruksen varalle

Mitä tapahtuu jos noutopiste täyttyy?
Kaikille noutopisteille on määritelty varanoutopiste (tai useampi). Jos lähetyksiä ei pystytä jostain syystä toimittamaan alkuperäiseen noutopisteeseen, ne ohjataan varanoutopisteeseen.

Mitä tapahtuu jos noutopiste menee kiinni muutamaksi päiväksi?
Matkalla olevat lähetykset siirretään varanoutopisteille, jolloin asiakkaille menee ilmoitus vaihtuneesta noutopisteestä. Noutopisteessä jo oleville lähetysten noutoaikaa voidaan pidentää, mikäli nämä jätetään toimipisteelle kiinniolon ajaksi. Kyseisille asiakkaille voidaan lähettää erillinen viesti, jossa kerrotaan tilanteesta.

Mitä tapahtuu jos noutopiste menee kiinni koronatapauksen vuoksi pidemmäksi aikaa?
Jokaiselle toimipisteelle on määritelty kaksi varanoutopistettä: ensimmäinen on lähin, joka pystyy käsittelemään kyseisen pakettimäärän ja toisena varapisteenä toimii lähin Matkahuollon asema tai asiamies, jonne lähetykset mahtuvat varmasti. Lähetykset viedään varanoutopisteeseen, ja vastaanottajille lähetetään tekstiviestillä erillinen ilmoitus, jossa kerrotaan muutoksesta.

Mitä tapahtuu jos noutopisteiden henkilökunnan joukossa alkaa esiintyä merkittävissä määrin sairauspoissaoloja, joita ei pystytä esim vuokrahenkilöstöllä korvaamaan?
Tällaisessa tapauksessa palveluaikoja joudutaan mahdollisesti supistamaan. Viimeinen vaihtoehto on noutopisteen palveluvalikoiman rajoittaminen tai sulkeminen kokonaan. Lähetykset pyritään siirtämään varanoutopisteeseen, mikäli on todennäköistä, että piste on suljettuna yli vuorokauden.

Jos palvelupiste on laitettu karanteeniin, jäävät sinne jo toimitetut lähetykset karanteenin ajaksi odottamaan karanteenin päättymistä.

Mitä tapahtuu jos noutopisteiden sulkeminen johtuu valmiuslaista?
Seuraamme viranomaisten määräyksiä ja toimimme niiden mukaisesti. Valmiuslain käyttöönoton voidaan odottaa vaikuttavan henkilöstön riittävyyteen ja sitä kautta verkoston laajuuteen. Erityisesti kauppakeskuksissa olevat noutopisteet ja pakettiautomaatit saattavat olla suljettuina.

Tiedotamme täällä kaikista merkittävistä aukioloaikamuutoksista ja sulkeutumisista.

Kundservice