Mene suoraan päävalikkoon Siirry päävalikkoon Kielivalikkoon

Olemme valmistautuneet verkkokaupan huippusesonkiin huolellisesti

Verkkokauppa on kasvanut koronaviruspandemian myötä ennennäkemättömiin mittoihin. Hidastumista ei ole luvassa lähikuukausinakaan, kun loppuvuoden sesonki pyörähtää Black Fridayn myötä toden teolla käyntiin marraskuun lopulla. Me PostNordilla olemme valmiita ottamaan vuoden vilkkaimman kauden vastaan.

Koronaviruspandemia käänsi erityisesti kotitoimitusten suosion huimaan nousuun alkuvuonna. Odotamme kotiovelle toimitettavien lähetysten pitävän pintansa myös sesongin aikana.

– Ennusteemme mukaan kotitoimitusten määrä kasvaa yli 50 prosenttia viime vuoteen verrattuna. Uusien työkalujen ansiosta pystymme ennakoimaan sesongin pakettivirtoja aiempaa tarkemmin ja mitoittamaan kapasiteettimme niiden mukaan, PostNordin operatiivinen johtaja Jani Ståhlhammar sanoo.

Otamme sesonkiin mennessä pääkaupunkiseudulla käyttöön uuden kotitoimitusmallin, jonka ansiosta vastaanottaja saa pakettinsa entistä vaivattomammin ja täsmällisemmin.

– Itse pakettinsa noutaville vastaanottajille avaamme loppuvuoden aikana 170 uutta noutopistettä. Vuoden loppuun mennessä PostNordin paketteja voi noutaa lähes 2 000 palvelupisteestä ympäri Suomen. Lisäksi vastaanottajien käytössä on sata sesongin ajaksi perustettavaa väliaikaista noutopistettä, Ståhlhammar toteaa.

Sesonkia kohti mentäessä lisäämme suosituimpien noutopisteiden täyttökertoja varmistaaksemme, että mahdollisimman moni vastaanottaja saa pakettinsa siihen noutopisteeseen, johon on lähetyksensä tilannut.

Lisäksi laajennamme vuodenvaihteen lähestyessä työskentelyaikojamme, jotta voimme jakaa sesongin tuoman pakettivirran tasaisemmin ja välttää ruuhkatilanteita. Loppuvuoden aikana toimitamme lähetyksiä myös lauantaisin. Myös asiakaspalvelumme palvelee sesongin ajan laajennetuin aukioloajoin.

Pyörät pyörivät täydellä teholla

Viime syksynä Turun terminaalissamme käyttöön otettu uusi pakettilajittelija on saatu vuoden aikana täyteen vauhtiinsa. Moderni lajittelija käsittelee vuodentakaiseen verrattuna tuplamäärän lähetyksiä eli jopa 100 000 pakettia päivässä.

– Tänä vuonna olemme tehneet myös Vantaan terminaalissamme merkittäviä uudistuksia, jotka nostavat terminaalin käsittelykapasiteettia 30 prosenttia, Ståhlhammar kertoo.

Terminaalien sujuvaa toimintaa tukee mittava kuljetuskalusto, jonka kapasiteettia lisäämme sesongin alla taataksemme niin kotimaan kuin ulkomaan lähetysten vikkelän liikkumisen lähettäjältä vastaanottajalle.

– Volyymien vaihtelua silmällä pitäen olemme ottaneet runkokuljetuksissa vuoden aikana käyttöön kaksi uutta HCT-rekkaa. Normaalia ajoneuvoa pidemmät HCT-rekat mahdollistavat isompien kuormien kuljettamisen vähentäen samalla pakettikohtaisia hiilidioksidipäästöjä. Ne tuovat myös tarvittavaa joustoa kuljetuskapasiteettiin.

Miten voimme auttaa logistiikassa?

Kundservice