PostNord ja UPK fuusioituvat

Tiedote 12.1.2016

PostNordin tytäryhtiö Uudenmaan Pikakuljetus Oy sulautetaan PostNord Oy:öön 29. helmikuuta 2016. Yhdistymisen myötä kaikki UPK:n palvelut tarjotaan PostNord-brändin alla Suomessa.

- PostNord-konsernin strategiana on, että olemme yksi ja yhtenäinen PostNord kaikkialla, missä toimimme. Asiakkaamme saavat fuusion myötä yhdestä organisaatiosta entistä kattavammat ja laadukkaammat logistiikkapalvelut, sanoo PostNord Oy:n toimitusjohtaja Jari Rinnekoski.

UPK:n erityisosaamista ovat mm. pakettien pikakuljetukset, aikataulutetut ja lämpösäädellyt kuljetuspalvelut sekä terveydenhuollon logistiikka. Ne yhdistettynä PostNordin paketti- ja lavapalveluihin, aikataulutettuihin yöjakeluihin, kansainvälisiin postipalveluihin, varastointiratkaisuihin sekä verkkokaupan logistiikkaan muodostuu kilpailukykyinen ja kattava palvelukokonaisuus Suomen logistiikkamarkkinoille.

PostNord osti Uudenmaan Pikakuljetuksen DSV Road Oy:ltä syyskuussa 2015. Kauppa kasvatti PostNordin liiketoimintaa kolmanneksella.

Kundservice