PostNord saavutti kultatason EcoVadisin vastuullisuusarvioinnissa

EcoVadis 2019

EcoVadisin toimialariippumattomassa vertailussa PostNord Oy sijoittuu maailman parhaan kahden prosentin joukkoon. PostNord haluaa kantaa vastuunsa niin ekologisissa, sosiaalisissa kuin taloudellisissa kysymyksissä. Tavoitteemme on olla kestävän kehityksen edelläkävijä Pohjoismaissa.

– On hienoa saada konkreettisia tuloksia siitä, että vastuullisuuden eteen tekemämme työ kantaa hedelmää. EcoVadisin riippumaton arviointi osoittaa, että olemme oikealla tiellä, mutta se tarjoaa myös loistavan työkalun toimintamme kehittämiseen tästä eteenpäin. Vastuullisuus on meille postnordilaisille arvo, jonka eteen teemme töitä joka päivä, PostNord Oy:n toimitusjohtaja Johanna Starck sanoo.

PostNord Oy sai EcoVadisin nollasta sataan ulottuvalla asteikolla kokonaistuloksen 71. Arviointi kattaa neljä eri osa-aluetta: ympäristö, ihmisoikeudet, yritysetiikka ja kestävä hankintatoimi. Se pohjautuu arvioitavan yrityksen täyttämään kyselyyn sekä EcoVadisin analysoimaan kattavaan dokumentaatioon.

EcoVadis on kansainvälinen yritysvastuullisuuden arviointiorganisaatio. Vuodesta 2007 asti toiminut EcoVadis on arvioinut yli 55 000 yritystä.

Lue lisää: Vastuullisuus PostNordilla