PostNordin brändi uudistuu
Verkkokaupan kasvun myötä kuluttajan valta logistiikassa on kasvanut merkittävästi. PostNord uudistaa nyt brändiään puhutellakseen kuluttajia aiempaa paremmin. Visuaalisen identiteetin lisäksi brändiuudistus pitää sisällään tavoitteen tehdä ihmisten arjesta ja verkkokauppaostamisesta helpompaa.
- Koska brändi on muutakin kuin logo ja värit, emme tyydy uudistumaan vain ulkoisesti. PostNordin brändiä rakennetaan joka päivä kohtaamisissa ihmisten kanssa. Meille on tärkeää onnistua yhä uudestaan ja uudestaan vakuuttamaan sekä yritysasiakkaat että kuluttajat siitä, että olemme sitoutuneita tekemään asiat helpoksi pakettien lähettäjille ja niiden vastaanottajille, PostNordin brändistä Suomessa vastaava Head of People and Communications Katja Luotola sanoo.
PostNordin uusi visuaalinen identiteetti on luotu tukemaan PostNordin jokapäiväisiä tekoja. Ilme on aiempaa raikkaampi ja eläväisempi. Tavoitteena on astua sen avulla lähemmäs ihmisiä, herättää luottamusta ja tehdä PostNordista helpommin lähestyttävä myös kuluttajille. Digitaalisissa palveluissa uudet visuaaliset elementit tulevat myös parantamaan käyttäjäkokemusta – esimerkiksi uusi typografia parantaa luettavuutta mobiililaitteilla.
Aivan kaikki ei kuitenkaan muutu: tuttu PostNordin sininen väri ja PostNord-logo säilyvät ennallaan.
Brändin uudistaminen on matka, joka tulee etenemään vaiheittain. Uusi värimaailma ja uudenlainen muotokieli tulee näkymään syksyn ja talven mittaan esimerkiksi PostNordin verkkosivuilla, asiakasportaalissa ja mobiilisovelluksessa.
Uusi visuaalinen identiteetti on luotu yhteistyössä pohjoismaisen brändi- ja designtoimisto Boldin kanssa.