PostNordin ja Suomen Koripalloliiton yhteistyö jatkuu

Vuodesta 2016 Susijengin pääyhteistyökumppanina toiminut PostNord on jatkossakin näkyvästi mukana suomalaisessa koripallossa.

Pohjoismaiden johtavaan logistiikkakonserniin kuuluva PostNord Oy ja Suomen Koripalloliitto ovat solmineet 1+1-vuotisen jatkon yhteistyösopimukselleen.

PostNord jatkaa Susijengin pääyhteistyökumppanina sekä toimii tärkeänä osana We deliver -rahastossa, jonka avulla autetaan vähävaraisten perheiden pysymistä koripalloharrastuksessa. Yhteistyö kattaa Susijengin lisäksi myös naisten maajoukkuetoiminnan.

- Olemme PostNordilla erityisen ylpeitä, että meillä oli vallitsevasta tilanteesta huolimatta mahdollisuus jatkaa pitkäjänteistä yhteistyötä Koripalloliiton kanssa. Miesten maajoukkueen lisäksi meille on ehdottoman tärkeää, että olemme tukemassa myös naisten maajoukkueen toimintaa. Koripalloliiton arvot ovat hyvin yhteneväiset PostNordin arvojen kanssa, jolloin yhteistyö on luonnollista ja helppoa, kommentoi PostNordin Kimmo Hyttinen, CCO.

– On hienoa, että pitkäjänteinen yhteistyömme PostNordin kanssa saa jatkoa. Vaikka elämme juuri nyt poikkeuksellisia aikoja, on hienoa, että synerginen yhteistyömme selättää tämänkin ajan. Suuri kiitos PostNordille, että he sitoutuvat yhteistyöhön tässä hetkessä, kiittelee Koripalloliiton myyntijohtaja Timo Vertio.

PostNord ja Koripalloliitto perustivat yhteistyön tuloksena jouluna 2018 We deliver -rahaston, joka tulee vähävaraisia perheitä pysymään kiinni rakkaassa korisharrastuksessa. Kahden vuoden ja viiden hakukierroksen aikana rahasto on auttanut 270 perhettä liki 70 000 euron tukipaketilla.

Seuraava We deliver -hakukierros järjestetään tammikuussa 2021. Rahasto on herättänyt kiinnostusta yli yhteistyörajojen ja se on saanut merkittäviä lahjoituksia yksityishenkilöiltä sekä yrityksiltä.

- Olemme viimeisen neljän vuoden aikana vasta raapaisseet pintaa siinä, miten yritykset voivat sponsorointiyhteistyötä nykypäivänä hyödyntää. Tänä päivänä esimerkiksi peräänkuulutetaan paljon yritysten yhteiskuntavastuuta. Lasten ja nuorten syrjäytymisen vaikutuksia on tutkittu paljon, ja We deliver -rahaston avulla ehkäistäänkin syrjäytymistä auttamalla vähävaraisten perheiden lapsia pysymään koripalloharrastuksen parissa. Tämä on ehkä tärkein yksittäinen elementti yhteistyössä, sillä vaikutukset ovat välittömät jokaisen hakukierroksen jälkeen. Pienillä teoilla on suuri vaikutus. Tämä, ja moni muu idea sponsoroinnin ympärillä olisi jäänyt toteuttamatta ilman oikeita vastapelureita. Meillä se on ollut Koripalloliitosta Jussi Laurila, joka on täysillä lähtenyt aina mukaan ideoihin ja myös itse tuonut erilaisia konsepteja esiin yhteistyöhön liittyen. Innolla odotan yhteistyön jatkumista Jussin ja Koripalloliiton kanssa, PostNordin puolella yhteistyöstä vastaava Kati Packalén toteaa.