Ohita navigointi ja haku
Verkkopalvelumme ei tue enää Internet Exploreria. Käytä sen sijaan Chrome, Edge, Firefox tai vastaavaa selainta nopeamman ja sujuvamman käytön varmistamiseksi. Öppna i Microsoft Edge

PostNord ottaa terveydenhuollon kuljetuksissa käyttöön kaksi uutta HCT-rekkaa

HCT

Toinen varta vasten terveydenhuollon kuljetuksiin suunnitelluista HCT-rekoista liikennöi Turun ja Vantaan väliä ja toinen kulkee Turusta Tampereen kautta Jyväskylään ja takaisin. Uusien yksiköiden käyttöönotolla varmistamme kapasiteetin riittävyyden kuljetusvolyymien kasvaessa.

PostNordin autot kuljettavat huomattavan osan kaikista Suomen teillä liikkuvista lääkkeistä. Lisäksi huolehdimme monien muiden terveydenhuollon päivittäisen toiminnan kannalta kriittisten tarvikkeiden kuljettamisesta ympäri Suomen.

Terveydenhuollon kuljetusten kalustovaatimukset ovat poikkeuksellisen korkeat. Modernilla lämmönsäätelyteknologialla varustetut uudet HCT-rekat pitävät kuumuudelle ja kylmyydelle herkät lähetykset halutussa lämpötilassa koko kuljetuksen ajan. Kylmäkone jäähdyttää rahdin kesähelteillä ja vesikiertoinen lattialämmitys varmistaa lämmön talvipakkasilla.

HCT-rekka pienentää päästökuormaa

Kuljetusvolyymien kasvaessa PostNord haluaa kasvattaa ajoneuvojen kokoa niiden määrän sijaan. Maksimoimalla HCT-rekkojen määrän voimme yhdessä asiakkaidemme kanssa vähentää ajettavien kilometrien määrää. Tällöin pienennämme myös kuljetusten aiheuttamia hiilidioksidipäästöjä.

PostNordilla on ennestään käytössä kolme HCT-rekkaa, joita olemme hyödyntäneet kuljetuksissamme jo pian kolmen vuoden ajan. Ensimmäinen normaalia pidempi kulkupeli otettiin käyttöön Turun ja Vantaan välillä syksyllä 2017.

Lyhenne HCT tulee sanoista High Capacity Transport ja se on kansainvälisesti vakiintunut termi tieliikenteen normaalia pidemmille tai raskaammille yhdistelmille, joita ei kuitenkaan pidetä erikoiskuljetuksina.

PostNord pyrkii vähentämään ympäristövaikutuksiaan suosimalla muun muassa moderneja ajoneuvoja ja uusiutuvia polttoaineita. HCT-rekkojen lisäksi hyödynnämme kuljetuksissamme biokaasua ja -dieseliä.

Miten voimme auttaa logistiikassa?

Kysy lisätietoja tai pyydä tarjous

Customer service