Viisi vinkkiä vuoden vilkkaimpaan pakettiaikaan

Black Friday 29.11. aloittaa loppuvuoden kiivaimman sesongin pakettien kuljetuksessa. Sesonkiaika kestää aina jouluun ja vielä sen ylikin. Lue alta viisi vinkkiä, kuinka voit helpottaa pakettien kulkua ruuhka-aikana.

1. Lataa PostNordin mobiilisovellus

Helpoimmin seuraat pakettisi liikkeitä PostNordin mobiilisovelluksen avulla. Sovelluksessa voit seurannan lisäksi muuttaa toimitusaikaa ja -tapaa ja antaa palautetta toimituksesta. Löydät sieltä myös asiakaspalvelun yhteystiedot.

Sovellus löytyy AppStoresta ja Google Play -kaupasta nimellä PostNord.

2. Nouda pakettisi ajoissa

Sesonkiaikana paketteja lähetetään ja vastaanotetaan muuhun aikaan verrattuna monikertaisesti. Niinpä noutopisteet ja pakettiautomaat täyttyvät nopeasti. Noutamalla oman pakettisi ripeästi vapautat tilaa ja autat, että muidenkin paketit tulevat toivottuun tai ennalta määriteltyyn noutopisteeseen.

3. Lue saapumisilmoitus tarkkaan

Suuren lähetysten määrän takia noutopisteiden paketeille varattu tilakapasiteetti on täydessä käytössä ja sen vuoksi saatamme joissain tapauksissa ohjata paketin eri noutopisteeseen kuin mitä olet tilatessasi toivonut. Tällä haluamme varmistaa pakettien mahdollisimman nopean toimituksen asiakkaille. Joissain tapauksissa myös verkkokauppa voi ohjata pakettisi oletusnoutopisteeseen lähimmän noutopisteen sijaan.

Noutopaikka mainitaan aina saapumisilmoituksessa ja nyt kannattaakin lukea saapumisilmoitus erityisen tarkkaan. Voit valtuuttaa jonkun toisen hakemaan pakettisi, jos et itse pääse noutopisteeseen. Valtakirjamallit ja ohjeet löydät täältä.

4. Ongelmatilanteissa ota yhteyttä asiakaspalveluun

Jokainen paketti on meille tärkeä. Joskus kuitenkin saattaa jotain mennä vikaan ja silloin asiakaspalvelumme auttaa. Laajennamme asiakaspalvelumme aukioloaikoja 23.11.–21.12., jolloin palvelemme myös lauantaisin kello 10–16. Tavoitat meidät lauantaisin parhaiten Twitteristä, Facebookista ja puhelimitse. Arkisin asiakaspalvelumme on avoinna normaalisti puhelimitse ja sähköpostilla kello 7–20 ja sosiaalisen median kanavissa kello 8–18. Huomaathan, että voit saada vastauksen kysymykseesi myös verkkosivujemme alareunasta löytyvästä Asiakaspalvelu-widgetistä.

Asiakaspalvelun yhteystiedot

5. Varmista, että palauksesi onnistuu

Eikö Joulupukki osunutkaan oikeaan ostoksissaan? Jos haluat palauttaa verkkokaupasta ostetun lahjan, tarkista ensin  palautusehdot verkkokaupasta.

Kun lähetät palautuspakettia, varmista, että palautuksesi onnistuu ja menee perille. Tarkista, että palautuspaketissa on palautusosoitekortti kunnolla kiinnitettynä ja ettei aiempi osoitekortti ei ole enää näkyvissä. Varmista, että paketissa on oikea palautusosoite. Jos pakettisi mukana ei tullut palautusohjeita ja -etikettiä, ota yhteyttä myyjään.

Lähimmän palautuspisteen voit hakea täältä.

Kundservice