We deliver -rahasto käynnistää ylimääräisen hakukierroksen poikkeustilanteen takia

We deliver -rahasto

PostNordin, Koripalloliiton ja Koripallosäätiön yhteistyön myötä perustettu We deliver -rahasto järjestää koronaviruksen tuoman poikkeustilanteen myötä ylimääräisen hakukierroksen vähävaraisille perheille koripalloharrastuksessa pysymiseen.

Koronavirus on vaikuttanut lyhyessä ajassa niin koko yhteiskuntaan kuin urheilu- ja seuratoimintaan monella tavalla. Mahdolliset vaikutukset yhteiskuntaan ovat vielä osittain hämärän peitossa.

Poikkeuksellisen tilanteen vuoksi We deliver -rahasto käynnistää 1. huhtikuuta ylimääräisen hakukierroksen vähävaraisille perheille ja niille, joita poikkeustilanne koskettaa rahallisesti. Uudella hakukierroksella harrastajat voivat hakea tukea ainoastaan seurojen kausimaksuihin.

– Liikunta ja urheilu on monille lapsille ja nuorille se toinen koti. Tällä kampanjalla halutaan varmistaa, että myös ne, joihin tämä aika iskee kipeimmin, voivat edelleen mennä toiseen kotiin, Koripalloliiton toimitusjohtaja Ari Tammivaara kommentoi.

– Meille on yrityksenä erittäin tärkeää, että saamme olla osaltamme auttamassa varmistamaan, että tästä kärjistyneestä tilanteesta huolimatta mahdollisimman monella lapsella olisi mahdollisuus jatkaa harrastamista ja seurat pystyisivät jatkamaan yhteiskunnallisesti tärkeää toimintaansa. Tämän tilanteen valossa päätimme käynnistää ylimääräisen We deliver -rahaston hakukierroksen, sanoo PostNordin asiakaskokemuspäällikkö Kati Packalén.

– Samalla voimme omalta osaltamme hiukan keventää seurojen painolastia tappioiden minimoimisessa, puhumattakaan niistä – nyt entistäkin tärkeämmistä – hetkistä, jotka tämä jatkuvuus mahdollistaa vähävaraisten perheiden lapsille, Packalén avaa.

Tuen saaminen edellyttää erikseen pyydettävien tietojen antamista. Haku on avoinna 1.–30. huhtikuuta. Tiedotamme haun alkamisesta erikseen.

Kundservice