We deliver -rahasto jakoi stipendejä: “Perheemme on kiitollinen saamasta tuesta”

We deliver -rahasto

PostNordin, Koripalloliiton ja Koripallosäätiön yhteistyön myötä perustettu We deliver -rahasto jakoi helmikuussa 80 stipendiä vähävaraisien perheiden koripallon harrastamisesta aiheutuvien kulujen kattamiseen.

Stipendit ovat auttaneet monen perheen lapsia pysymään tärkeässä ja rakkaassa harrastuksessa kiinni. Avustuksia on käytetty niin koripalloturnausten ja pelireissujen kulujen pienentämiseen kuin kenkien sekä muiden tarvittavien varustuksien hankitaan.

– Tyttärellemme koripallo on ”henki ja elämä”. Terveellinen urheilijan elämäntapa on tullut osaksi hänen arkeaan harrastuksen myötä. Tyttäremme luokalla on alakoulusta asti ollut vain muutama tyttö, joten koripallojoukkueen myötä kaveripiiri on kasvanut, nimettömänä pysyttelevä lahjoituksen saanut perhe kertoo.

Perheen lapsille koripallo on mieluisa harrastus ja liikuntamuoto. Harjoituksissa nuoret näkevät kavereita ja solmivat loppuelämän kestäviä ystävyyssuhteita. Ystävyyssuhteet ovat loppuelämän kannalta onnistuneita kolmen pisteen heittoja tärkeämpiä asioita.

– Ennen harrastuksen aloittamista poikamme oli ennemminkin syrjäänvetäytyvä kuin kaveripiirissä hengaileva lapsi, joten koripallo harrastuksena on ollut hänelle kultaakin arvokkaampi harrastus. Koripallon, valmentajien ja joukkueen myötä pojasta on kasvanut reipas nuori miehen alku.

– Koripallo on tuonut molempien lastemme elämään uusia ystäviä, perheen äiti kertoo lastensa harrastuksen merkityksestä.

Ensimmäisen kerran We deliver -rahaston tukia jaettiin tammikuussa 2019, jolloin rahasto jakoi 26 stipendiä. Avustuksia jaettiin nyt helmikuussa kolmannen kerran. Sekä viime syksynä että nyt helmikuussa stipendejä jaettiin 80 lapselle.

Kolmen hakukierroksen aikana on pystytty auttamaan liki 200 lasta ja tukia on jaettu reilun vuoden aikana yli 41 000 euroa.

– Kun rahasto laitettiin pystyyn, en voinut kuvitellakaan, mitä siitä seuraa. Haluan tässä vaiheessa kiittää jokaista lahjoittajaa, jotka ovat omalla panoksellaan auttaneet lapsia pysymään koriksen parissa, kommentoi Suomen Koripalloliiton yhteyspäällikkö Jussi Laurila.

– Samaan hengenvetoon täytyy vielä todeta, että prosessi oli myös hyvin raskas. Noin 150 perhettä jäi tällä kierroksella ilman tukea, joten avun tarve on valitettavasti valtaisa. Pyrimme löytämään yhdessä yhteistyökumppaneidemme kanssa tulevaisuudessa ratkaisuja, jotta saisimme tukea kaikille apua tarvitseville perheille.

Helmikuun tukikierros lähti maksuun Koripallosäätiön avulla viime perjantaina. Seuraava hakukierros järjestetään syksyllä.

Kundservice