We deliver -rahasto jakoi tukea vähävaraisille lapsiperheille harrastuskulujen kattamiseen

PostNordin, Suomen Koripalloliiton ja Koripallosäätiön yhteistyön myötä perustettu We deliver -rahasto jakoi lokakuussa 80 stipendiä vähävaraisien perheiden koripallon harrastamisesta aiheutuvien kulujen kattamiseen.

Lokakuun hakukierroksella tukia jaettiin yhteensä 20 790 euroa. Tukea jaettiin niin kausimaksuihin kuin varustekustannuksien kattamiseen. Hakemuksia tuli ennätysmäärä, vajaa 300 kappaletta.

– We deliver -rahasto on ollut toiminnassa nyt kaksi vuotta ja olemme kahden vuoden aikana jakaneet satoja stipendejä. Täytyy myöntää, että tämän syksyn prosessi oli myös itselleni henkisesti hyvin raskas. Hakemuksista paistoi läpi ihmisten ja perheiden syvä ahdinko sekä huoli omasta tulevaisuudesta ja lapsen koripalloharrastuksen jatkumisesta. Kun soitin viime viikon tiistaina jokaiselle tuen saajalle henkilökohtaisesti, reaktiot olivat pysäyttäviä, Koripalloliiton yhteyspäällikkö Jussi Laurila kertoo.

Ensimmäisen kerran We deliver -rahaston tukia jaettiin tammikuussa 2019. Kaikkiaan rahasto on avustanut viiden hakukierroksen aikana 270 perhettä yhteensä 68 278 eurolla. Hakemuksia on tullut kahden vuoden aikana kaikkiaan 913.

– Rahasto on lahjoittanut olemassaolonsa aikana liki 70 000 euroa vähävaraisten lapsiperheiden korisharrastuksen. Se on mielestäni merkittävä summa ja haluan jälleen kerran kiittää rahaston perustajaa PostNordia ja Koripallosäätiötä sekä jokaista yksittäistä tahoa, jotka ovat auttaneet rahaston toiminnassa. Koen, että tämä on työtä, jolla on oikeasti merkitystä, Laurila kiittelee.

Miten voimme auttaa logistiikassa?

Kundservice