We deliver -rahasto tukenut vähävaraisia korona-aikana liki 45 000 eurolla, raha suuntautunut seuroille

PostNordin, Suomen Koripalloliiton ja Koripallosäätiön yhteistyön myötä perustettu We deliver -rahasto on jakanut koronavuoden aikana 178 stipendiä vähävaraisten perheiden koripallon harrastamisesta aiheutuvien kulujen kattamiseen.

Pääasiassa tuet ovat kohdistuneet seurojen kausimaksuihin, mutta joukossa on mukana myös muutamia varusteisiin suuntautuneita stipendejä. Viimeisen vuoden aikana We deliver -rahasto on järjestänyt kolme hakukierrosta, joissa hakijoita on ollut yhteensä 537.

Juuri päättyneellä hakukierroksella tukia jaettiin 17 480 euroa. Kuuden hakukierroksen jälkeen rahasto on vastaanottanut 1 141 hakemusta ja rahaa on jaettu 85 759 euroa. We deliver -rahaston toiminta on herättänyt kiinnostusta yli yhteistyörajojen ja se on saanut merkittäviä lahjoituksia yksityishenkilöiltä sekä yrityksiltä.

– On hienoa, miten olemme kumppanimme kanssa yhdessä pystyneet tukemaan paitsi vähävaraisia harrastajia mutta myös vaikeassa tilanteessa olevia seuroja We deliver -rahaston avulla. Vaikka tuki suoraan kohdistuu harrastajiin, menee raha sieltä lopulta seuroihin, jotka ovat tehneet harrastamisen mahdolliseksi rajoituksista huolimatta, Suomen Koripalloliiton toimitusjohtaja Ari Tammivaara avaa.

Suomen Koripalloliitto tuki rahastoa huhtikuussa 2020 15 000 euron lahjoituksella.

– Haluan lämpimästi kiittää PostNordia sekä muita lahjoittajia. On ensiarvoisen tärkeää, että meillä on toiminnassamme mukana pääyhteistyökumppani sekä muita yrityksiä, joilla on samanlaiset arvot Suomen Koripalloliiton kanssa, Tammivaara summaa.

Suomen Koripalloliiton ja PostNordin yhteistyö palkittiin Sponsorointi & Tapahtumat Awards -gaalassa, kun PostNord pokkasi vuoden sponsori -palkinnon.

Miten voimme auttaa logistiikassa?

Kysy lisätietoja tai pyydä tarjous