PostNord Oy nimitti kaksi uutta johtajaa luotsaamaan yritystä logistiikkamarkkinoiden kärkeen

PostNord Oy vahvistaa johtoryhmäänsä kahdella vahvalla logistiikan ja johtamisen ammattilaisella. 1.2.2018 alkaen Kimmo Hyttinen vastaa yrityksen kaupallisista toiminnoista ja Jani Ståhlhammar operatiivisista toiminnoista.

- PostNord Oy:n strategiana on kiihdyttää tulevina vuosina logistiikkamarkkinoiden kärkeen. Tavoitteen saavuttamiseksi PostNord investoi vahvasti tuotannollisiin ja kaupallisiin kehityshankkeisiin mutta myös toiminnan johtamiseen. Tästä syystä perustamme myös nämä kaksi kokonaan uutta positiota. Sekä Janilla että Kimmolla on vahva kokemus niin logistiikan kuin muutoksenkin johtamisesta, toimitusjohtaja Jari Rinnekoski kertoo.

Operatiivisista toiminnoista vastaava Chief Operations Officer Jani Ståhlhammar siirtyy PostNordille Bring Finlandin Suomen maajohtajan tehtävistä. Hänellä on 15 vuoden kokemus logistiikka-alan johtotehtävistä, ja hän tuo PostNordille vahvaa muutosjohtajuutta.

- PostNordilla on meneillään ja tulossa erittäin merkittäviä kasvu- ja kehityshankkeita. Tulen omalta osaltani varmistamaan, että hankkeet saadaan vietyä menestyksekkäästi maaliin. Tulen vastaamaan PostNordin luotettavuudesta ja palveluiden laadusta niin, että korkealaatuinen asiakaskokemus kattaa koko paketin matkan, aina kuluttajan kotiovelle asti, Ståhlhammar sanoo.

Kaupallisista toiminnoista vastaava Chief Commercial Officer Kimmo Hyttinen siirtyy PostNordille Panalpina Suomen maajohtajan tehtävistä. Hyttinen on työskennellyt logistiikka-alalla 25 vuotta, joista 10 vuotta johtotehtävissä. Hän on toiminut aiemmin muun muassa PostNordilla myynti-, markkinointi- ja operatiivisena johtajana.

- Kaupallisten toimintojen johtajana vastaan siitä, että olemme tulevaisuudessa päättäjien top of mindissa, kun he valitsevat yritykselleen eurooppalaista, pohjoismaista tai kotimaista toimittajaa logistiikkaan. Panostamme vahvasti verkkokaupan uusiin palveluihin sekä aikataulutettuihin asiakastarpeisiin. Asiakasyrityksen lisäksi myös asiakaan asiakas tulee olemaan kaiken kehitystyön keskiössä, Hyttinen sanoo.

Lisätietoja:
Jari Rinnekoski, toimitusjohtaja, puhelin 0400 573 711, jari.rinnekoski@postnord.com
Katja Luotola, viestintäpäällikkö, puhelin 050 302 5639, katja.luotola@postnord.com

PostNord on johtava Pohjoismaihin, Pohjoismaista ja Pohjoismaissa tarjottavien viestintä- ja logistiikkaratkaisujen toimittaja. Varmistamme myös postipalvelut yksityishenkilöille ja yrityksille Ruotsissa ja Tanskassa. Asiantuntemuksemme ja vahvan jakeluverkostomme avulla luomme edellytykset tulevaisuuden viestinnälle, verkkokaupalle, jakelulle ja logistiikalle Pohjoismaissa. Vuonna 2016 konsernilla oli 33 000 työntekijää, ja sen liikevaihto oli 4,1 miljardia euroa. Konsernin emoyhtiö on ruotsalainen julkinen yhtiö, ja sen pääkonttori sijaitsee Solnassa. www.postnord.fi