E-commerce in Europe 2021 -tutkimusraportti
Mitä suomalaiset ja muut eurooppalaiset ostavat verkosta?
Paljonko he kuluttavat verkkokauppaostoksiin rahaa? Mitä he pitävät verkko-ostamisessa tärkeänä?
Mitä verkkokauppasi asiakkaat haluavat? Mikä on tärkeää ruotsalaisille verkkokauppakuluttajille? Entä espanjalaisille? Mihin maihin juuri sinun verkkokauppaasi kannattaa laajentaa?
Verkkokauppa Euroopassa -raportti tarjoaa runsaasti arvokasta tietoa verkkokaupan kehittämiseen ja kunkin maan verkkokauppakuluttajien tavoittamiseen. Raportista selviää esimerkiksi seuraavaa:
- Toimituksen joustavuus on verkkokauppakuluttajille nopeutta tärkeämpää lähes kaikissa Euroopan maissa. Paketti halutaan tilata niin, että sen toimitus sopii omaan arkeen ja aikatauluun.
- Suomalaiset ovat ottaneet pakettiautomaatit omakseen. Etelä- ja Keski-Euroopassa vannotaan kotitoimitusten nimeen.
- 71 prosenttia suomalaisista on tehnyt verkko-ostoksia mobiilisti kuluneen vuoden aikana. Etelä-Euroopassa luku on yli 80 prosenttia.
- Maksutavoissa on paljon maakohtaisia eroja. Suomalaisten suosikki on kortti, kun taas Saksassa ja Italiassa suositaan PayPalia ja vastaavia maksunvälityspalveluita.
Tutustu tutkimusraporttiimme ja tunnet verkkokauppakuluttajat paremmin!