Hur returnerar jag ett paket?

Olika nätbutiker kan ha olika returpolicyer. Vanligtvis kommer paketet med skriftliga instruktioner och ett returadresskort. Om du inte hittar instruktioner, kontakta avsändaren av paketet för att få reda på returinstruktionerna.

Returen ska alltid anmälas till webbutiken enligt de instruktioner som butiken ger. Underlåtenhet att hämta eller returnera paketet utan förvarning räcker inte för att avbryta transaktionen.


Om paketet innehåller ett returadresskort, bifoga returadresskortet på paketet. Se till att streckkoden är lätt att läsa på en plan yta. Du kan returnera försändelsen till valfritt PostNords uthämtningsställe.

Om du inte fick ett returadresskort med paketet du fick, kontakta alltid avsändaren av paketet för returinstruktioner.

Hur returnerar jag ett paket till en paketautomat?


Returförsändelsen ska alltid ha ett returadresskort, utan det kan paketet inte returneras till paketautomaten. Om originalpaketet inte innehöll ett returkort, kontakta företaget som skickade varan.

• På paketautomatens display, välj först "Sänd".
• Följ instruktionerna på skärmen för att skanna eller ange streckkoden på returadresskortet. Välj slutligen "OK".
• Välj lämplig storlek på fack för paketet. Displayen visar hur många brickor i olika storlekar som finns tillgängliga.
• Inget kvitto kommer att skrivas ut för returen. Scanning av försändelsen under returen fungerar som en bekräftelse.
• Om paketet inte får plats i facket kan paketet returneras till ett annat uthämtningsställe.

I PostNord-applikationen kan du även följa hur returpaketet fortskrider.