Palautus koodilla
Olet saanut paketin alkuperäiseltä lähettäjältä tekstiviestillä, sähköpostilla tai PostNord-sovellukseen palautuskoodin, joka voi olla joko viivakoodi tai kahdeksannumeroinen numerokoodi.
Jos sinulla on numerokoodi, voit palauttaa paketin kirjoittamalla koodin (kahdeksan numeroa) ja oman nimesi selkeästi kestotussilla eri riveille paketin päälle ja viemällä paketin joko palvelupisteeseemme tai pakettiautomaattiin. Varmista, että alkuperäinen osoitekortti on poistettu tai peitetty.
Mikäli et saanut lähettäjältä koodia, ota aina yhteyttä paketin lähettäjään palautusohjeiden saamiseksi. Jos olet saanut pakettisi mukana palautusosoitekortin, katso ohje täältä.
Kuinka palautan paketin pakettiautomaattiin?
Voit palauttaa palautuskoodilla vain Pakettipisteen automaatteihin. PostNord Lähiboksiin koodista palautusta ei toistaiseksi voi tehdä.
Palautus Pakettipisteen automaattiin
- Pakettiautomaatin näytöltä valitaan ensin ”Lähetä”
- Skannaa tai näppäile palautuskoodi näytön ohjeiden mukaan. Lopuksi valitse "OK".
- Valitse paketille sopivan kokoinen lokero. Näyttö kertoo, montako lokeroa eri kokoa on vapaana.
- Palautuksesta ei tulostu kuittia. Lähetyksen skannaaminen palautuksen yhteydessä toimii kuittauksena.
- Mikäli paketti ei mahdu lokeroon, paketin voi palauttaa muuhun noutopisteeseen.