Ohita navigointi ja haku
Verkkopalvelumme ei tue enää Internet Exploreria. Käytä sen sijaan Chrome, Edge, Firefox tai vastaavaa selainta nopeamman ja sujuvamman käytön varmistamiseksi. Öppna i Microsoft Edge

Mitä haluat tietää?

Löydät tästä vastaukset yleisimpiin kysymyksiin. Lisää vastauksia saat Paketti-Pasilta sivun oikeasta alareunasta.

Usein kysyttyä

Milloin saan pakettini?

Yleisimmin kotiin toimitettavat paketit toimitetaan arkisin klo 8-16. Osalla alueista on myös iltajakelua klo 16.30-21. 

Noutopisteille tai automaatteihin menevät paketit toimitetaan pääsääntöisesti toisena arkipäivänä siitä, kun ne ovat saapuneet Suomeen.

Paketin kulkua voit seurata PostNord-sovelluksessa tai verkkosivuillamme.

Miten noudan pakettini?

Saat ilmoituksen kun paketti on noudettavissa palvelupisteestä tai pakettiautomatista. Palvelupisteessä sinun tulee näyttää joko paketin PIN-koodi tai kuvallinen henkilöllisyystodistus ja paketin seurantanumero. Pakettipisteen pakettiautomaatilla tarvitset lokeron avaamiseen koodin, jonka saat saapumisilmoituksessa. Lähiboksin avaamiseen tarvitset PostNordin mobiilisovelluksen ja Bluethooth-yhteyden. Lue lisää täältä.

Missä pakettini on?

Paketin kulkua voit seurata PostNord-sovelluksessa tai verkkosivuillamme. Mikäli sinulla ei ole paketin seurantatunnusta tai tunnuksella ei löydy seurantatietoja, tai seurantatiedoissa on virheitä, ota yhteyttä paketin lähettäjään.  Asiakaspalvelumme auttaa ongelmatilanteissa. Löydät yhteystiedot täältä.

Miten vastaanotan paketin?

Saat ilmoituksen, milloin paketti on saapumassa kotiisi.

Huomioithan, että pakettiasi yritetään toimittaa automaattisesti kerran. Mikäli et ole paikalla, tarkista seurannasta onko pakettisi toimitettu alueen oletusnoutopisteelle tai onko sille sovittava uusi toimitus asiakaspalvelun kautta. Katso lisää Paketti-Pasista sivun alareunasta.

Miten palautan paketin?

Palautuksesta on aina sovittava lähettäjän kanssa. Mikäli paketin mukana on palautusosoitekortti, kiinnitä palautusosoitekortti paketin päälle. Varmista, että viivakoodi on helposti luettavissa tasaisella pinnalla. Voit palauttaa lähetyksen mihin tahansa PostNordin noutopisteeseen.

Mikäli et saanut vastaanottamasi paketin mukana palautusosoitekorttia, ota aina yhteyttä paketin lähettäjään palautusohjeiden saamiseksi. Lue lisää täältä.

Miten voin sopia uuden toimituksen?

Voit sopia uuden toimituksen täyttämällä lomakkeen Paketti-Pasissa sivun alareunassa tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme.

Kuinka kauan paketin saapuminen noutopisteeseen kestää?

Paketti saapuu noutopisteeseen pääsääntöisesti toisena arkipäivänä siitä, kun se on saapunut Suomeen. Esimerkiksi Keski-Euroopasta toimitus kestää yleensä noin 3–5 arkipäivää. Voit tarkistaa toimitusajan täältä Laske toimitusaika.

Voit myös seurata paketin kulkua lähetysten seurannassa.

Voinko sopia tarkan ajan paketin vastaanottoon?

Valitettavasti emme voi sopia tarkkoja jakeluaikoja, mutta voimme toimittaa paketin toiseen osoitteeseen, jossa olet paremmin tavoitettavissa. Paketin voi myös noutaa terminaalistamme tai voimme tehdä toimituksen valtakirjalla.

Mikä on Lähiboksi?

Lähiboksi on PostNordin pakettiautomaatti, joka toimii mobiilisovelluksen ja Bluetoothin avulla. Lähiboksista voit noutaa pakettisi vuorokauden ympäri.

Huomioithan, että sinulla on oltava älypuhelin ja Bluetooth-yhteys.
Voit ladata PostNordin sovelluksen omasta sovelluskaupastasi. Lue lisää.

Miksi en saa tietoa toimitusyrityksestä?

Mikäli asut kerrostalossa, jossa alaovi on lukossa, emme valitettavasti voi toimittaa pakettiasi emmekä pysty jättämään ilmoitusta käynnistämme.

Huomioithan, että pakettiasi yritetään toimittaa automaattisesti kerran. Mikäli et ole paikalla, tarkista seurannasta onko pakettisi toimitettu alueen oletusnoutopisteelle tai onko sille sovittava uusi toimitus asiakaspalvelun kautta. Katso lisää Paketti-Pasista sivun alareunasta

Customer service