Ohita navigointi ja haku
Verkkopalvelumme ei tue enää Internet Exploreria. Käytä sen sijaan Chrome, Edge, Firefox tai vastaavaa selainta nopeamman ja sujuvamman käytön varmistamiseksi. Öppna i Microsoft Edge
Ratkaisumme/verkkokauppa

Verkkokauppa ennen ostoa

Asiakkaille on entistä tärkeämpää, millaisen kokemuksen verkkokauppa tarjoaa, ja ostopäätöksen kannalta voi olla ratkaisevaa, miten helppoja ja selkeitä toimitusvaihtoehtoja on tarjolla. Asiakas haluaa tietää jo ennen ostoa, milloin, miten ja minne tuote toimitetaan, kuka toimituksesta huolehtii ja myös kuinka paljon se maksaa.

Mieti, mitä toimintoja haluat verkkokauppaasi. Pidä mielessä, että niiden tulee vastata liiketoimintasi tavoitteita. Varsinaisen verkkokauppa-alustan on tuettava näitä toimintoja sekä tärkeitä yleisiä toimintoja, kuten mobiilioptimointia.

Joustavia toimituksia asiakkaillesi

Uusille tai satunnaisille asiakkaille mahdollisuus sopivan toimitusvaihtoehdon valintaan voi olla ratkaisevaa ostopäätöksen kannalta. Valitsemisen on oltava helppoa, ja tarjolla on oltava useita vaihtoehtoja. Me yksinkertaistamme tätä prosessia ratkaisuilla, jotka tarjoavat enemmän valinnanvapautta ostotapahtumaan ja toimitukseen.

Retail Weekin tutkimus/E-barometri 2018* osoittaa, että

  • 85 prosentin mielestä on tärkeää saada valita toimitustapa.
  • 93 prosenttia haluaa tietoa toimitustavasta ja -ajasta.
  • 74 prosenttia tekisi useammin verkko-ostoksia, jos heidän olisi mahdollista vaikuttaa toimitukseen enemmän.
  • 87 prosentin mielestä on tärkeää, että verkko-ostokset on helppo palauttaa.

Ilmoita toimitukseen liittyvät vaihtoehdot selkeästi. Saako asiakas kassalla tiedon, milloin, minne ja miten hänen tilauksensa toimitetaan?

 

Valitse verkkokauppa-alusta


Nykymarkkinoilla on tarjolla useita erilaisia verkkokauppa-alustoja, aina ilmaisversioista ammattimaisiin järjestelmiin. Yleisesti ottaen alustaratkaisut voidaan jakaa kolmeen luokkaan:

  1. standardoidut alustat – valmiit ratkaisut, jotka sisältävät eri toimintoja
  2. open source – avoimen lähdekoodin järjestelmät, jotka alentavat kustannuksia mutta edellyttävät teknistä osaamista
  3. itse suunnitellut alustat – voidaan toteuttaa esimerkiksi ulkoista apua, kuten konsultti- tai digitoimistoa, hyödyntäen.

Mieti, mitä toimintoja haluat verkkokauppaasi. Pidä mielessä, että niiden tulee vastata liiketoimintasi tavoitteita. Alustan on tuettava näitä toimintoja sekä tärkeitä yleisiä toimintoja, kuten mobiilioptimointia.

Valitse kuljetustenhallintajärjestelmä (TA-järjestelmä)

Yksinkertaisesti sanottuna kuljetustenhallintajärjestelmä on tietojärjestelmä, jota käytetään kuljetusten tilaamiseen kuljetusyritykseltä, rahtikirjojen tulostamiseen ja lähetysten seurantaan. 

Valitse kuljetusyritys

Yrityksen liiketoiminnasta riippuu, millaisia kuljetustapoja se tarvitsee. On hyvä miettiä, onko tavaraa tarve lähettää usein, ovatko tavarat tilaa vieviä tai ovatko ne erityisen arvokkaita. Jos haluat päästä nopeasti ja helposti alkuun ja tehdä muutamia yksittäisiä lähetyksiä päivässä, PostNord tarjoaa kattavan valikoiman erilaisia kuljetustapoja.

Kuusi vinkkiä parempaan verkkokauppaan

Nykypäivän verkko-ostajille on tärkeää, että heille tarjotaan saumaton ostoprosessi, joka vastaa heidän kaikkiin tarpeisiinsa aina ostoksen tekemisestä toimitukseen. Olemme koonneet yhteen kuusi suositusta, joiden avulla voit parantaa asiakkaidesi ostokokemusta.

Lue lisää: kuusi askelta parempaan verkkokauppaan

 

Customer service