Mene suoraan päävalikkoon Siirry päävalikkoon Kielivalikkoon
Verkkokauppa

PostNord on tarjonnut Olinille mahdollisuuden kasvattaa verkkokauppaliiketoimintaansa toimivan logistiikan ansiosta

Hyvinvointituotteita eläimille tuottava ja toimittava Olini on nopean kansainvälistymisen keskellä. PostNord on toimittanut Olinin paketit Ruotsiin vuoden 2020 alusta alkaen luotettavasti ja tehokkaasti. Kun paketit menevät sovitusti perille, ei verkkokauppaliiketoimintaan synny pullonkauloja, eikä siten kasvulle ole ollut logistisia esteitä. 

Kuvankauniissa miljöössä Saukkolassa, vanhan maitomeijerin tiloista löytyy kovaa vauhtia kansainvälistyvän Olinin toimitilat. Anna-Liisa Lundellin ja Mikko Griinarin vuonna 2007 perustama yritys kehittää, valmistaa, markkinoi ja myy rasvahappohin perustuvia Nutrolin-hyvinvointituotteita kissoille, koirille, hevosille ja viimeisimpänä myös ihmisille.

– Yritys syntyi rakkaudesta eläimiin ja intohimosta tieteisiin. Nutrolin-tuotesarjaan kuuluu tällä hetkellä kymmenen tuotetta ja olemme toimittaneet niitä yli 30 maahan, Olinin operatiivinen johtaja ja logistiikasta vastaava Petrus Liukkonen taustoittaa.

Kansainvälistyminen alkoi verkkokauppaliiketoiminnan perustamisella Ruotsiin. Tällä hetkellä Ruotsi onkin Nutrolin-tuotteiden suurin markkina-alue kansainvälisesti. Yhteistyö PostNordin kanssa alkoi vuoden 2020 alussa, kun verkkokaupan ruotsalaiset asiakkaat alkoivat kysellä PostNordin perään.

– PostNord oli luonteva valinta, sillä lähtökohtaisesti haimme voimakkaampaa lokalisointia Ruotsin markkinoille. PostNord on vastannut erinomaisesti odotuksiimme ja paketit menevät luotettavasti ja nopeasti perille, Liukkonen kehuu. 

Logistiikka on suuri osa verkkokaupan asiakaskokemusta


Logistiikka on Liukkosen mukaan erottamaton osa hyvää asiakaskokemusta, joka on Olinin liiketoiminnan ytimessä.
– Mittaamme asiakastyytyväisyyttä useilla mittareilla ja myös logistiikan osalta asiakkaamme ovat olleet erittäin tyytyväisiä. Palvelu on siinä mielessä toiminut enemmän kuin hyvin. Yhteistyön kautta olemme voineet tarjota asiakkaillemme hyvää ja laadukasta palvelua ja siten se täyttää oman osansa meidän asiakkaidemme asiakaskokemuksessa, Liukkonen tähdentää.


Kun logistiikka toimii, voi verkkokauppaliiketoimintakin kasvaa esteettömästi.


– PostNord on tarjonnut meille mahdollisuuden kasvattaa liiketoimintaamme kovaa vauhtia eikä meidän tarvitse huolehtia siitä, etteivätkö paketit kulkisi perille nopeasti ja luotettavasti. Voin hyvillä mielin suositella PostNordia kaikille Pohjoismaissa toimiville B2B- ja B2C-verkkokaupolle, Liukkonen summaa.

 

Katso Petrus Liukkosen haastattelu videolta

Kuinka voimme auttaa logistiikassa?

Kundservice