
Kuluttajien muuttuvat toiveet kääntävät logistiikka-alan keulan kohti tulevaisuutta
Monien vaihtoehtojen maailmassa kuluttaja on kuningas. PostNordin Business Development & Innovation Lead Sonja Heikkilä uskoo, että odotusten kasvaessa logistiikka-alan on vastattava haasteisiin sekä innovaatioilla että viestinnällä.

Verkkokaupan kiireisin sesonki kolkuttaa ja ”se näyttää vain kasvavan kasvamistaan”
Black Fridaysta alkavat verkkokaupan kiireisimmät viikot. Miten jo valmiiksi vauhdikas vuosi saadaan kunnialla arvoiseensa päätökseen?

Pandemia paisutti verkkokauppaa – ”Suurella jännityksellä odotetaan, jääkö kasvu nykytasolle”
Monelle verkkokaupalle koronaviruspandemia on tuonut eksponentiaalisesti kasvaneita myyntilukuja, mutta toisille tilanne on erittäin ikävä. Asiantuntijan mukaan tästä on syntynyt myös henkisiä ristiriitoja alan sisällä.

Valta on asiakkaalla – ”Kun on saanut maistiaisen paremmasta, totta kai sitä haluaa lisää”
Vaikka onnistunut asiakaskokemus on asiakkaan odotusten täyttämistä ja ylittämistä, myös mokasta voi selvitä voittajana.

Hyvä paha palautus
Verkkokaupan palautuskäytäntöjen selkeys ratkaisee usein sen, minkä verkkokaupan suomalainen valitsee. Verkkokaupan ja logistiikan toimijoiden haaste onkin nyt löytää tasapaino myyntitavoitteiden, asiakaskokemuksen ja vastuullisuuden välille.

Kotimaiset verkkokaupat vetävät shoppailijoita
Perinteisesti ulkomaisia verkkokauppoja suosineet suomalaiset ovat löytäneet kotimaiset verkkokauppamarkkinat. Koronapandemia on tuonut käänteeseen lisää vauhtia.

Teemme vihreitä panostuksia – joka maassa
Ympäristöasiat ovat kuljetusyritysten Akilleen kantapää maailmassa, jossa verkkokauppa kasvaa ja tulee jatkuvasti kansainvälisemmäksi. PostNordilla tehdään kuitenkin joka päivä sekä pieniä että suuria vihreitä panostuksia.

Olen robotti, miten voin auttaa?
Kun chattibotti hoitaa usein kysytyt kysymykset, asiakaspalvelun asiantuntijat voivat käyttää aikansa monimutkaisempien tapausten ratkomiseen.

Zero waste – tervetuloa kiertotalouteen
Zero waste -strategia on hyväksi yhteiskunnalle ja yrityksen kannattavuudelle. Tempo oikaisee tavallisimmat nollahukkaa koskevat väärinkäsitykset.

Tehokas lajittelija panee paketit kerralla pinoon
PostNordin Turun terminaalissa otettiin käyttöön uusi lajittelija, joka voi käsitellä kaksinkertaisen määrän paketteja aiempaan verrattuna. Hankinnan taustalla on pakettiliikenteen valtava kasvu.

Varusteleka: Raivorehellisesti hyvien puolella
Varusteleka ei kumartele kenellekään, vaikka välillä tuleekin sanomista. Yrityksen visio on total world domination eli täydellinen maailman herruus.

Pyörät pyörivät ja tavarat kulkevat – koronaviruksesta huolimatta
Koronaviruspandemia vaikuttaa postnordilaisten arkeen monin eri tavoin. Haastattelimme ihmisiä ympäri organisaatiota ja kysyimme, miten työt sujuvat poikkeustilanteen keskellä.

PostNordin kyydissä kulkevat myös koronavirusnäytteet
PostNord kuljettaa Terveystalon koronavirusnäytteitä SYNLABin Tallinnan-laboratorioon. Tähän mennessä Tallinnaan on lähetetty yli 10 000 näytettä.

Vastuullisuus vetää verkkokauppaa
Entistä useampi kuluttaja kaipaa tietoa verkko-ostostensa vastuullisuudesta. Samalla moni vastuullisena tunnettu suomalaisbrändi pyrkii maailmalle verkon välityksellä.

Bittiseteli ja kännykkäkuitti, kiitos
Katoaako käteinen ja maksetaanko kaikki pian kännykällä? Asiantuntijat uskovat, että raha muuttaa muotoaan – mutta kolikoita kulkee kukkaroissa edelleen.

Näin valitset pakkauksen, joka kestää ajan saatossa
Myös pakkausteollisuus voi edistää kestävää kehitystä. Jos pakkausten kestävyyttä lähestytään ainoastaan materiaalin käytön minimoinnin näkökulmasta, ollaan kuitenkin vaarassa joutua ojasta allikkoon.

Unikulma: Paketillinen makeita unia
Hyvä uni on haurasta, ja niin voivat olla myös sängyt. Siksi Unikulma luottaa suuren osan jakelustaan sekä Suomessa että muualla Euroopassa PostNordille.

Älykkäämpiä logistiikkaratkaisuja kaupunkeihin
Kun kaupungit kasvavat yhä tiiviimmiksi, tarvitaan suuria panostuksia uuteen infrastruktuuriin, tavarankuljetusten tehokkaisiin solmukohtiin, yhteiskuljetuksiin sekä kestäviin kuljetusratkaisuihin.

Verkkokauppakin voi vetää vihreydellä
Kuluttajien vaatimus kestävyydestä on jatkuvassa kasvussa, mutta verkkokaupan ekoedelläkävijöiden joukossa on edelleen tilaa. Asiantuntijat kannustavat suomalaisia verkkokauppoja tarttumaan tilaisuuteen.

Jävla Sås Bolag sekoittaa vain välttämättömyydet
Skandinaavisella nimellä ja muotoilulla sekä luonnollisilla mauilla on kysyntää Pohjoismaissa. Jävla Sås Bolag haluaa, että logistiikkakumppani on sama, lähtivät tuotteet minne päin hyvänsä.

We deliver heittää pallon kaikille
Joukkuelajit ovat lapsille erinomainen harrastus monestakin syystä, mutta kaikilla ei ole niihin varaa. PostNordin perustama We deliver -rahasto päästää koripallokentille lapsia, joiden perheille esimerkiksi kausimaksu olisi liikaa.

Verkkoa pitkin kansainvälisille vesille
Verkkokaupoilla on mahdollisuus valtaviin asiakasmassoihin, sillä internet ulottuu lähes kaikkialle. Itsestään homma ei kuitenkaan onnistu, vaan maailmalle lähtevän on valmistauduttava matkaan huolellisesti.

Tulevaisuuden teollisuus on täällä
Teollisuus 4.0 on tarina siitä, miten rakennamme arvoketjuja asiakkaiden tarpeiden mukaan eikä päinvastoin. Digitalisaatio ja tarvepohjaiset palvelut kääntävät toimitusketjun käsitteen päälaelleen.

Automaatin kautta kotiin
Pakettiautomaattien suosio kasvaa kohisten. Varsinkin suomalaiset ovat innostuneet noukkimaan pakettinsa jonottamatta esimerkiksi kauppareissun yhteydessä. Mistä trendi kumpuaa?