Asiakastarina

Creman lähetykset liikkuvat sujuvasti Suomesta Ruotsiin vain parissa päivässä

Crema.fi on monipuolinen kahvin erikoiskauppa, jonka oma verkkokauppa on palvellut kahvin ystäviä jo 15 vuoden ajan. Vuosien varrella asiakkaita on kertynyt ympäri maailmaa. Tällä hetkellä Suomen jälkeen eniten tilauksia tehdään Ruotsista. PostNordin nopean palvelun ansiosta Ruotsin paketit saadaan perille Suomen varastolta käsin parissa päivässä.

Crema.fi perustettiin vuonna 2007. Silloin elettiin vielä aikaa, kun erikoiskahveja oli saatavilla vielä nykyistä huomattavasti vähemmän. Samuli Seppävuori ja hänen yhtiökumppaninsa halusivat tuoda markkinoille laajan valikoiman kahvikoneita, laitteita, tarvikkeita sekä tietysti itse kahveja.

– Kahveja on tällä hetkellä reilusti kolmatta sataa ja valmistuslaitteita sekä välineitä maasta taivaaseen, Seppävuori hymyilee. 

Suomesta Ruotsiin ja muualle maailmaan

Verkkokauppa on aina ollut Creman ykkösjuttu. Omaa verkkokauppa-alustaa on siis kehitetty jo pitkään ja yhä edelleen siitä halutaan tehdä aina vain parempi. Kansainvälistymisen myötä verkkokauppa palvelee nyt asiakkaita ympäri maailman. 

– Olemme perustamisen jälkeen laajentaneet ensin Suomesta Ruotsiin ja sitten Eurooppaan. Tätä nykyä myymme ympäri maailman, Seppävuori kertoo. 

– Varastomme kautta lähtee suunnilleen 7 000 pakettia kuukaudessa ympäri maailman. Suomi on vielä toistaiseksi pakettimäärissä suurin, mutta Ruotsi on vahva kakkonen, Seppävuori summaa.

Paketit perille parissa päivässä

Seppävuoren mukaan Ruotsi on ollut Cremalle hyvin houkutteleva verkkokauppamarkkina Suomesta käsin toimimisen kannalta. PostNordin ansiosta paketit on saatu perille kahdessa tai kolmessa arkipäivässä, mikä on suunnilleen samaa nopeustasoa kuin Suomessakin.

– Meidän näkökulmastamme ei olisi mitään järkeä siirtää logistiikkaa Ruotsiin, koska voimme hoitaa lähetykset täältä käsin PostNordin kautta, Seppävuori kertoo. 

– PostNord on Ruotsiin lähtevien pakettien osalta päätoimittajamme. Lähdimme heidän kanssaan vuonna 2015 liikkeelle ensin Ruotsissa. Kun yhteistyö lähti hyvin käyntiin siellä, niin otimme heidät valikoimiin myös täällä Suomessa Postin rinnalle, Seppävuori jatkaa. 

Avoin dialogi tukee kehitystä

Nopeiden toimitusten lisäksi Seppävuori nostaa yhdeksi PostNordin vahvuudeksi henkilökohtaisen palvelun. 

– Käymme hyvin avointa dialogia ja mietimme, miten kehitämme yhteistä liiketoimintaamme. PostNordin asiakaspalvelu auttaa aina tarvittaessa myös meidän omaa asiakaspalveluamme, Seppävuori kiittelee. 

– Ruotsalaiset asiakkaat ovat ehkä vaativampia kuin suomalaiset. Siinä mielessä meitä helpottaa se, että he toimittavat samaa putkea pitkin myös Ruotsin paketit ja voivat palvella ruotsalaisia asiakkaita heidän omalla kielellään, Seppävuori toteaa.

Katso videolta Creman toimitusjohtajan Samuli Seppävuoren haastattelu

Video

Tutustu Online-asiakkuuteemme, joka on helppo ja nopea tapa saada PostNordin palvelut käyttöösi!

Tule asiakkaaksi