PostNord ja Handshake kehittävät palveluitaan yhdessä

Moni meistä on vieraillut joskus esimerkiksi Valostoren tai Autoduden verkkokaupoissa. Näiden kahden sekä usean muun verkkokaupan konepellin alta löytyy pohjoismainen verkkokauppayhtiö Handshake. Yhtiö on kasvanut voimakkaasti viimeisen kymmenen vuoden aikana avaten toimipisteitä useampaan eri maahan. Tällä hetkellä PostNord vastaa muun muassa sekä Suomen, Ruotsin ja Norjan välisestä rahtiliikenteestä että kaikista Norjan ja Ruotsin kuluttajalähetyksistä.

Vuonna 2010 Handshake oli yhden miehen yritys. Reilussa kymmenessä vuodessa toiminta on kasvanut kohisten niin, että tällä hetkellä työntekijöitä on jo noin 60. 

– Olemme kasvaneet vuosi vuodelta. Kasvuhan vaatii hurjia työntekijöitä, rautaista työntekoa ja jatkuvaa ideointia, toteaa toimitusjohtaja Petrus Saari

Paljon muutakin kuin vain tuotteita

Autoduden ja Valostoren lisäksi yhtiöllä on myös Handshake-tukkukauppa. Toiminnan kivijalkana on ensiluokkainen asiakaspalvelu. 

– Pyrimme antamaan asiakkaalle paljon enemmän kuin pelkät tuotteet. Palvelu on iso toimintaamme, Saari painottaa. 

Merkittävä osa palveluketjua ja kuluttaja-asiakkaan asiakaskokemusta on tietysti myös tuotteiden kuljetusprosessi. PostNord tuli mukaan Handshaken toimintaan vuonna 2014, kun Ruotsiin tarvittiin paikallista kuljetusalan kumppania. 

– Nykyään PostNord hoitaa tytäryhtiöiden välisen rahdin eli käytännössä kaikki kuljetukset täältä Suomen logistiikkakeskusksesta Ruotsiin ja Norjaan. Sen lisäksi PostNord hoitaa myös Norjan ja Ruotsin paikalliset kuluttajalähetykset. Kuluttajalähetyksiä on noin 200 000 ja maiden välisiä rahtilähetyksiä puolestaan 1 500. Volyymit ovat siis kasvaneet aika reilusti siitä vuodesta 2014, Saari virnistää. 

"Homma toimii erittäin mukavasti"

Handshaken asiakkaat ovat olleet hyvin tyytyväisiä PostNordin kuljetuspalveluun. Saari seuraa itse hyvin tiiviisti myös rahtiliikennettä. 

– Senkin osalta täytyy kyllä sanoa, että homma toimii erittäin mukavasti. Jos lähetyksiin tulee esimerkiksi joitakin yksittäisiä muutoksia, niin PostNordin kanssa ne on erittäin helppo hoitaa, Saari kiittelee. 

Handshake arvostaa PostNordin toiminnassa erityisesti kuljetuspalveluiden laatua ja kustannustehokkuutta.

– Näiden lisäksi meille korostuu PostNordin kanssa tehtävässä yhteistyössä sellainen erittäin aktiivinen keskustelu, jota käydään puolin ja toisin. Pyrimme kehittämään sekä meidän että heidän palveluita yhdessä, Saari summaa.

 

Katso videolta Handshaken toimitusjohtajan Petrus Saaren haastattelu

Video