Mene suoraan päävalikkoon Siirry päävalikkoon Kielivalikkoon
Ratkaisumme/verkkokauppa

Verkkokauppa ostotapahtuman aikana

Toimitusvaihtoehdon valinta voi parantaa verkkokauppasi konversiota.

Useimmilla kuluttajilla ei ole niin kiire, että he haluaisivat maksaa ylimääräistä nopeasta toimituksesta. Yhden päivän erolla ei ole tavallisesti paljoakaan merkitystä. Sitä vastoin monet valitsevat toimitusajan, -paikan tai -tavan mielellään omien menojensa mukaan.

Asiakkaat haluavat, että toimitus sopii heidän arkeensa. Heidän vaatimuksensa vaihtelevat sen mukaan, mitä he ostava, milloin he ostavat ja mitä tuote merkitsee heille. Mahdollisuus sopivan toimituspaikan valintaan jokaisessa ostotapahtumassa on tärkeä parametri. Lähin vaihtoehto ei aina ole paras. Tärkeämpää on voida valita, haluaako toimituksen töihin, kotiin vai noutopisteeseen.

Asiakkaasi voi käyttää sovellustamme

PostNord -sovellus on selkeä ja helppokäyttöinen sovellus, jonka avulla asiakas voi seurata lähetystään. Sovellus toimii myös pakettitoimituksen kaukosäätimenä asiakas  hallita lisäpalveluja ja palautuksia.

Pakkaa ja lähetä tuotteet

Lisävinkkejä keräilyyn ja pakkaukseen sekä muistilista tuotteiden lähettämiseen loppuasiakkaalle. Tämä ovat verkko-ostosten kokonaiskokemuksen kannalta tärkeitä vaiheita, jotka jäävät kuitenkin toisinaan vähälle huomiolle.

Keräily ja pakkaus

Kun asiakas on tehnyt tilauksen, tuotteet on kerättävä varastosta ja pakattava sopivaan pakkaukseen. TA-toimittajat lähettävät kuluttajille usein ilmoituksia. Varmista siksi, että asiaankuuluvat toiminnot ovat käytössä koko tilauskäsittelyn matkalla ja että TA-ratkaisu on mukautettu juuri omaan liiketoimintaasi.

  • Tuotteiden keräily ja pakkaus vaatii verkkokauppiaalta paljon aikaa, ja on tärkeää, että ratkaisut ovat sujuvia koko työkulussa (tilaus- ja pakkaustiedoista toimivaan varastointiin ja tehokkaisiin pakkausrutiineihin).
  • Laadi kestävä strategia esimerkiksi pakkauksia, vakiopahvilaatikoita ja henkilökohtaisia ilmoituksia varten – esimerkiksi itse pakkaus jää nykyään usein hyödyntämättä viestintäkanavana.
  • Varmista, että varastosaldo vastaa asiakkaalle annettavia tietoja ja että käytössä on yhdenmukainen käsittelystrategia tilanteisiin, joissa tiedot ovat virheelliset, esimerkiksi jos tuotetta ei olekaan varastossa.
  • Ennakoi myynti ja volyymit ja pidä varasto ja muu henkilökunta ajan tasalla, jotta he voivat hoitaa kiireelliset ja rauhallisemmat tilanteet sujuvasti.

Lähetys

Verkkokauppiaan ei ole aina helppo ymmärtää kaikkia palveluja, kuljetustermejä ja prosesseja, jotka liittyvät tuotteiden jakeluun. Varmista, että valittu palvelu pystyy tuottamaan laatua, jota asiakkaat vaativat, ja että palvelun taso on vastaa asiakkaiden odotuksia. Tunnista omat kuljetusratkaisujen tarpeesi tuotteiden, asiakkaiden sijainnin ja asiakkaiden odotusten mukaan.

  • Hyvässä kuljetusratkaisussa huomioidaan vastaanottajan tarpeet, halusi tämä sitten noutaa tuotteen nopeasti ja helposti noutopisteestä tai saada sen suoraan töihin tai kotiovelle.
  • Toimitusten tarkkuus ja laatu ovat kaksi tärkeää tekijää, joiden avulla voit antaa ajantasaista tietoa paketin sijainnista ja saapumisajasta.

Meillä on sopivia jakeluratkaisuja juuri sinun tarpeisiisi, lähetitpä tuotteita kotimaan sisällä tai ulkomaille.

Asiakkaasi saa tavaransa joko kotiin tai verkostomme lähimpään toimipisteeseen toimitettuna, jolloin se on noudettavissa asiakkaalle sopivana ajankohtana. Hoidamme tietenkin joustavasti myös mahdolliset palautukset.

Kundservice