Ohita navigointi ja haku
Verkkopalvelumme ei tue enää Internet Exploreria. Käytä sen sijaan Chrome, Edge, Firefox tai vastaavaa selainta nopeamman ja sujuvamman käytön varmistamiseksi. Öppna i Microsoft Edge
Vastaanota

Kadonneet, vahingoittuneet tai myöhässä saapuvat lähetykset

Onko lähetyksesi kadonnut tai vahingoittunut matkalla?

Anna palautetta tai tee korvausvaade

Jos PostNord on tehnyt mielestäsi virheen, kannustamme sinua  antamaan palautetta, jotta voimme selvittää, mikä meni vikaan. Tämä auttaa meitä välttämään saman virheen tulevaisuudessa sekä tekemään parempaa työtä.

PostNordin asiakaspalvelu on pääasiallinen kanava palautteen antamiseen. Voit ottaa yhteyttä puhelimitse, sähköpostitse tai Facebookin ja Twitterin kautta. Käymme kaiken saamamme asiakaspalautteen läpi ja välitämme palautteen oikealle taholle varmistaaksemme, ettei virhe pääse toistumaan.

Vaatiessasi rahallista korvausta tulee sinun tehdä korvausvaade.

Sopimusasiakkaanamme voit tehdä korvausvaateen suoraan meille. Mikäli et ole suoraan PostNordin asiakas, tulee korvausvaade osoittaa sille taholle, jolta olet tuotteen tai palvelun ostanut. Palautteesi on meille erittäin arvokasta ja kannustamme antamaan palautetta meille, vaikka tekisitkin korvausvaateen  muualle.

Korvausvaadetta tehdessäsi täytäthän korvausvaadelomakkeen huolellisesti. Jos korvausvaateesi koskee vahingoittunutta lähetystä, otathan vaurioituneesta tuotteesta ja pakkauksesta riittävän selkeät valokuvat, joista vauriot ja pakkaustapa ovat todennettavissa.

Ohje valokuvien ottoon löytyy täältä.  HUOM! kaikki pakkausmateriaalit ja paketin sisältö tulee säilyttää, jotta voimme tarvittaessa tarkistaa ne. Huomaa myös, että osoitekortin on oltava paikallaan. 

• Mikäli lähetyksessä on näkyvä vaurio (ulkopakkauksessa on havaittavissa vaurio, esim. reikä), tulee varauma vauriosta kirjata lähetystä vastaanotettaessa. Jos huomaat vaurion, ilmoita siitä kuljettajalle, joka kirjaa varauman sähköiseen kuittauslaitteeseen ennen allekirjoitusta. Mikäli varaumaa ei kuittauksen yhteydessä kirjata, tulee ilmoitus vauriosta ilmoittaa asiakaspalveluumme mahdollisimman pikaisesti. Viimeistään saman päivän aikana.

• Mikäli pakkaus on ehjä, mutta sisältö on vaurioitunut, on sinulla seitsemän vuorokautta aikaailmoittaa vauriosta asiakaspalveluumme.

• Jos lähetyksesi ei ole saapunut perille, tulee asiasta tehdä ilmoitus asiakaspalveluumme neljäntoista vuorokauden kuluessa oletetusta toimituspäivästä. Toimitusaikalaskurimme löytyy täältä. 

• Mikäli lähetyksesi toimitus on viivästynyt ja haluat hyvitystä rahtikuluista, riittää ilmoitus asiakaspalveluumme. Erillistä korvausvaadelomaketta ei tarvitse täyttää. Huom! myös rahdinhyvitystä haetaan siltä taholta, joka kanssa olette solmineet sopimuksen.

Voit tehdä korvausvaateen suoraan lomakkeella, johon pääset sivun alareunasta löytyvän painikkeesta tai asiakasportaalissa.

Korvausvaateen tekeminen asiakasportaalissa

Kun olemme vastaanottaneet korvausvaateesi, lähetämme siitä vahvistuksen. Muistathan liittää korvausvaateeseen mukaan ostolaskun, josta selviää lähetyksen arvo, sekä vauriotapauksessa tarvittavat valokuvat tuotteista ja pakkauksesta. Mikäli tarvitsemme lisätietoja, esim. tarkemman kuvauksen kadonneesta tuotteesta, otamme sinuun yhteyttä. Muussa tapauksessa olemme sinuun yhteydessä sitten, kun asia on selvitetty. Jos olet tyytymätön saamaasi päätökseen, tai kaipaat lisätietoja, voit ottaa meihin yhteyttä suoraan asiakasportaalin kautta.

Korvausvaateen tekeminen nettisivujemme kautta

Voit tehdä korvausvaateen lomakkeella, joka löytyy tämän sivun alareunassa olevan painikkeen takaa. Noudata sivulla olevia ohjeita, ja täytä korvausvaadelomake huolellisesti. Muista liittää mukaan ostolasku, josta selviää lähetyksen arvo, sekä vauriotapauksessa tarvittavat valokuvat tuotteista ja pakkauksesta. Saatte vahvistuksen korvausvaateen vastaanotosta sähköpostiinne. Mikäli sinulla on kysyttävää korvausvaateeseenne liittyen, voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme. Kun korvaushakemuksenne on käsitelty, saatte korvauspäätöksen sähköpostiinne.

Korvausvaateen tekeminen, kun et ole suoraan asiakkaamme

Korvausvaade tulee osoittaa aina sille taholle jonka kanssa olet sopimuksen solminut. Mikäli olet tehnyt tilauksen verkkokaupasta, tulee korvausvaade myös tehdä kyseiselle verkkokaupalle. Kannustamme kuitenkin laittamaan palautetta myös asiakaspalveluumme, jotta voimme korjata toimintaamme.

Tee korvausvaade

Customer service