Huippumoderni pakettilajittelija on PostNordin uusitun Turun terminaalin sydän

PostNordin Turun terminaali uudistuu. Uuden huippumodernin pakettilajittelijan myötä PostNord pystyy vastaamaan tehokkaasti koko ajan kasvaviin verkkokauppavolyymeihin.

Verkkokaupan kasvu tuo koko ajan suurempia määriä paketteja käsiteltäväksi pakettiterminaaleihin – vuosittainen kasvu on 20-30 prosentin luokkaa. Samalla asiakkaiden odotukset kuljetusten laatuun ja nopeuteen liittyen kasvavat.

Uusi huippumoderni pakettilajittelija mahdollistaa huomattavasti aiempaa tehokkaamman ja samalla hellävaraisemman käsittelyn. Aiempaan verrattuna paketteja voidaan käsitellä uuden lajittelijan avulla kaksinkertainen määrä samassa ajassa: jopa 100 000 pakettia päivässä. Palvelu lähettäville yrityksille paranee ja vastaanottajat saavat pakettinsa entistäkin nopeammin.

”Kehitämme jatkuvasti palveluitamme vastaamaan asiakkaiden odotuksia ja tarpeita. Verkkokaupan huima kasvu asettaa haasteita lähetysten logistiikalle, ja Turun terminaalimme uudistukset sekä uusi huippumoderni lajittelija ovat osaltaan vastauksemme niihin. Turku on erittäin tärkeä väylä Ruotsiin ja sitä kautta koko Eurooppaan – suurin osa ulkomaan lähetyksistä kulkee Turun kautta”, sanoo PostNord Oy:n toimitusjohtaja Johanna Starck.

Uusi lajittelija on nyt testikäyttövaiheessa ja tulee olemaan täydessä valmiudessa Black Friday’sta jouluun jatkuvan pakettisesonkiin mennessä. Sesongista odotetaan tänäkin vuonna ennätysvilkasta.