Ohita navigointi ja haku
Verkkopalvelumme ei tue enää Internet Exploreria. Käytä sen sijaan Chrome, Edge, Firefox tai vastaavaa selainta nopeamman ja sujuvamman käytön varmistamiseksi. Öppna i Microsoft Edge

PostNordin Lähiboksit saapuneet Osuuskauppa Arinan myymälöiden edustoille

PostNordin suositut Lähiboksit ovat ilmaantuneet Pohjois-Suomen katukuvaan. Lähiboksi löytyy nyt 44 Osuuskauppa Arinan myymälän edustalta, ja ne tulevat levittäytymään vuoden 2023 aikana koko Osuuskauppa Arinan toimialueelle. Tällä hetkellä pohjoisin sijainti on Inarissa ja eteläisin Tyrnävällä.

Lähiboksit perustuvat Swipboxin teknologiaan, ja PostNordilla niitä Pohjoismaiden laajuinen, yli 5 500 ulkoautomaattia kattava verkosto. PostNordin automaatteihin voi tilata paketteja kymmenistä tuhansista koti- ja ulkomaisista verkkokaupoista.

- Suomalaiset ovat tutkitusti automaattikansaa, ja jopa 60 prosenttia suomalaisista noutaa verkkokauppaostoksensa mieluiten nimenomaan pakettiautomaatista. Ruokakauppojen aulatiloissa pakettiautomaatteja on nähty jo pitkään, mutta PostNordin Suomeen tuomat Lähiboksit ovat vielä melko tuore tulokas. Ne sijaitsevat ulkotiloissa, jolloin niistä voi noutaa paketin silloin kun itselle parhaiten sopii, PostNordin toimitusjohtaja Johanna Starck sanoo.

Ensimmäiset Lähiboksit otettiin käyttöön maaliskuussa 2022 Turussa ja Tampereella, mikä jälkeen niitä on asennettu läpi Suomen jo lähes 200 sijaintiin. Oulu sai ensimmäiset Lähiboksinsa marraskuussa 2022 ja nyt niitä pääsevät käyttämään Pohjois-Suomeen asukkaat laajemmin. Vuoden loppuun mennessä Lähibokseja on tarkoitus olla Suomessa jo 400 sijainnissa.

- Haluamme Osuuskauppa Arinassa aktiivisesti kehittää ja monipuolistaa palvelutarjontaa omissa toimipaikoissamme. Uutena palvelumuotona nykyisten, kauppojemme sisältä löytyvien, monipuolisten pakettiautomaattipalveluiden lisäksi mahdollistamme jatkossa pakettien noutamisen myös laajojen aukioloaikojemme ulkopuolella PostNordin Lähiboksi-ulkoautomaattien kautta. Uskon, että tämä on yksi uusi keino helpottaa asiakkaidemme kiireistä elämää, toteaa Osuuskauppa Arinan ryhmäpäällikkö Antti Siuruainen.

Faktaa Lähibokseista

• Käytettävissä vuorokauden ympäri. Lähiboksit toimivat ulko-olosuhteissa, jolloin ne ovat käytettävissä vuorokauden ympäri
  • Käyttäjälähtöinen sijoittelu. Lähiboksit toimivat ulko-olosuhteissa, eivätkä ne tarvitse erillistä sähköliitäntää tai verkkoyhteyttä toimiakseen. Siksi ne voidaan sijoitella juuri käyttäjien tarpeiden mukaan.
  • Turvallinen lähiavaus. Lähiboksin lokero avautuu omalla älypuhelimella, koskematta automaattiin.
  • Testattuja ja pidettyjä. PostNordin Lähiboksit ovat jo käytössä Ruotsissa, Tanskassa ja Norjassa, ja niistä on saatu kattavasti kokemusta sekä erinomaista asiakaspalautetta.

Lähiboksit Osuuskauppa Arinan myymälöiden yhteydessä (tilanne 2.6.2023)

Prisma Limingantulli
Prisma Linnanmaa